پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که طلبه و روحانی بودن تنها به پوشیدن لباس روحانیت نیست، بلکه طلاب باید عامل به علم باشند، تصریح کرد: فرد روحانی باید مزین به علم و تقوا باشد و همواره تواضع و خوشرویی در مقابل مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد و در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) بکوشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مسجد النبی(ص) برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، گفت: مسئولیت پوشیدن لباس مقدس روحانیت بسیار سنگین است و باید خود را آماده پذیرفتن این مسئولیت سنگین نماییم.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: زمانی که طلبه این لباس مقدس را بر تن می‌کند، باید دقت بیشتری نسبت به امور داشته باشیم، چرا که مردم از طلاب انتظار بیشتری دارند.

وی با بیان این که مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری،حفظ و گسترش دین اسلام و هدایت مسلمانان است، ابراز داشت: امروز روحانیون و مبلغان وظیفه دارند به شبهاتی که استعمارگران در ذهن مردم و جوانان به وجود می‌آورند، پاسخ‌ دهند.

طلاب لباس اخلاق بپوشند

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر ضرورت خودسازی طلاب، گفت: طلاب باید لباس اخلاق را همراه با لباس روحانیت بر تن کنند و بیش از همیشه، به فکر خودسازی بوده و خود را برای پاسخ‌گویی شبهات و هدایت جامعه آماده و چراغ دین را درجامعه روشن کنند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که طلبه و روحانی بودن تنها به پوشیدن لباس روحانیت نیست، بلکه طلاب باید عامل به علم شان باشند، افزود: فرد روحانی باید مزین به علم و تقوا باشد و همواره تواضع و خوشرویی در مقابل مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد و در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) بکوشد؛ همچنین باید در راستای تقویت بنیه ها و پایه‌های علمی خود تلاش کنید و رسالت خود را به خوبی انجام دهید.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان خطاب به طلاب جوان گفت: در روز ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت، باید با امام زمان (عج) عهد ببندید که از ارزش‌های انقلاب اسلامی وولایت فقیه تا پای جان محافظت کنید.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین در جمع اساتید حوزه به ولادت با سعادت حضرت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: امام هادی(ع) عمر خویش را صرف راهنمایی و هدایت مسلمین و رهایی آنها از جهل کردند و به دنبال این بودند که شریعت جد بزرگوارشان را در جامعه آن طور که هست، نشان دهند.

شخصیت نورانی امام هادی(ع)

وی افزود: شخصیت نورانی امام هادی(ع) به گونه‌ای بود که بزرگترین علمای اهل سنت به عظمت ایشان اقرار کرده‌اند و همین امر می‌تواند سبب اتحاد مسلمان جهان حول محور اهل‌بیت پیامبر(ص) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: امام هادی(ع) با وجود تمام مشکلاتی که در راه تبلیغ دین و هدایت مردم داشت، تأثیر قابل‌ توجهی بر جامعه اسلامی گذاشت که نه تنها برای مردم آن زمان مفید و کارگشا بود، بلکه میراثی ارزشمند برای آیندگان نیز به حساب می‌آید و به همین منظور علاوه بر شیعیان که حضرت را امام و واجب الطاعه می‌دانند، اهل سنت نیز به بزرگی ایشان معترف بوده و لب به تحسین حضرت گشوده‌اند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان داشت: شخصیت الهی و موقعیت اجتماعی امام(ع) و نیز مبارزه منفی و عدم همكاری ایشان با خلفا، برای طاغوت های زمان، هراس آور و غیر قابل تحمل بود و پیوسته از این موضوع رنج می بردند

تربیت راویان و محدثان بزرگ

وی به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی حضرت امام هادی(ع) اشاره و گفت: امام(ع) حضرت در شرایط نامساعد، علاوه بر فعالیت های فرهنگی، از طریق مناظرات، مكاتبات، پاسخ گویی به سۆالات و شبهات و تبیین بینش درست در برابر مكاتب كلامی منحرف، راویان و محدثان و بزرگانی از شیعه را تربیت كرد و علوم و معارف اسلامی را به آنان آموزش داد و آنان این میراث بزرگ فرهنگی را به نسل های بعدی منتقل كردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha