شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبادی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به آمار بالای پرونده های قضائی، گفت: کم فروشی، تزویر، دروغ، اختلاس، حقوق های نجومی، وقت کشی ها و نبود صداقت از ثمرات لقمه حرام است. کسی که روی لقمه حلالش تاکید دارد، کم فروشی و دزدی نمی کند، زیرا می داند روزیش حرام و زندگیش نابود می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عبادی، امروز در جشن عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت معصومیه بیرجند، با اشاره به دهه امامت و ولایت و میلاد امام هادی (ع) اظهار کرد: درس حوزه مبارک است و شروع سال جدید تحصیلی حوزه، باعث گسترش سفره ی علم می شود .

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حوزیان را سنگر نشینان علم و ایمان خواند و افزود : امروز باید شاگردان مذهب شیعه، با افتخار لباس رسمی اهل علم را بر تن کنند و امانت دار به حق راه ولایت باشند .

وی با اشاره به جایگاه و شأن لباس روحانیت ادامه داد: ملائکه، بالشان را فرش پای علمای دین می کنند، اما ارزش همه اینها خلاصه می شود در خروجی نهایی راه و منش آنها.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی، راز ماندگاری را در نیت انسان ها دانست وافزود: باید بدانیم که محصول این علم چه باید باشد و  دین را در عمل چگونه باید بشناسیم و به آن عمل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به آمار بالای پرونده های قضائی، گفت: کم فروشی، تزویر، دروغ، اختلاس، حقوق های نجومی، وقت کشی ها و نبود صداقت از ثمرات لقمه حرام است. کسی که روی لقمه حلالش تاکید دارد، کم فروشی و دزدی نمی کند، زیرا می داند روزیش حرام و زندگیش نابود می شود .

 

باید علم ابزاری برای کسب رضای خدا باشد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه افزود: همت یعنی گره باز کردن از کار کسی، حل کردن مشکلات مردم، جاهلی را دانا کردن، گمراهی را سر به راه کردن، که معنای بیداری است .

وی افزود: باید علم، ابزاری برای کسب رضای خدا و انجام وظایف خود نسبت به جامعه و خانواده باشد و خروجی زحمات و ثمره شهیدان، امروز برقراری امنیت و امکانات برای پیشرفت علم است.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: اگر خواص اشتباه نکنند، عوام اشتباه نمی کنند، چرا که راز بیداری عوام در رهنمودهای خواص است.

وی در پایان تصریح کرد: دو گروه می توانند نصیحت کنند، آنان که مسیری را، رفته اند و به موفقیت رسیده اند و دیگری افرادی که سرمایه خود را از دست داده و درس عبرت برای دیگران اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha