پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا

حوزه/جامعه‌الزهرا‌(س) یک حزب زهرایی است؛ همه ما در محضر حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و در یک خانواده هستیم تا در مسیر اهداف بلند و ارزشمند آن حضرت و مسیر اهداف انقلاب اسلامی قدم برداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) امروز در همایش طلاب جدیدالورود تحصیلات تکمیلی(حضوری) جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) که در سالن همایش های  ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: اعیاد مختلفی در ماه ذی الحجه وجود دارد که برخی مشهور هستند و برخی مهجور مانده اند. 

*بانوان طلبه جامعه‌الزهرا‌(س)، «هادیان‌الی‌الله» باشند
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی ضمن تبریک به مناسبت میلاد باسعادت امام هادی(علیه‌السلام)، اظهار امیدواری کرد که بانوان طلبه در مسیری که امام هادی(علیه‌السلام) ترسیم کردند، وظیفه هدایتی خود را انجام دهند و همه «هادیان الی الله» باشند. 
وی با اشاره به اینکه روایات متعددی درباره ثمره علم بیان شده است، یادآور شد: امام علی(علیه‌السلام) می‌فرمایند: «ثَمَرَهُ العِلمِ العَمَلُ بهِ؛ ثمر علم به کار بستن آن است». 
مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) تأکید کرد: طلاب تحصیلات تکمیلی که علوم و معارف اسلامی را به صورت تخصصی می‌آموزند، باید همواره به ثمر علم خود توجه داشته باشند. 

*طلاب جامعه‌الزهرا‌(س) در علم خود، تواضع و اخلاص داشته باشند
حجت الاسلام و المسلمین مدنی با اشاره به حدیث «ثَمَرةُ العِلمِ إخْلاصُ العَمَلِ»، ثمره علم را اخلاص بیان کرد و افزود: اگر علم حاصل شد، به «لاحول و لا قوه الّا بالله» و این که خداوند متعال، مقلب القلوب است، را باور می‌کنید. 
وی به حدیث دیگری از امام علی(علیه‌السلام) با مضمون «اَلتَّواضُعُ ثَمَرَةُ الْعِلْمِ» اشاره و عنوان کرد: ما در مقابل همه مستمعان و همه افرادی که با آنان در ارتباط هستیم، باید تواضع داشته باشیم. 

*طلاب استعدادهای خود را در تحقیق، تفسیر، تدریس و یا تبلیغ کشف کنند 
وی با تصریح بر اینکه ثمره علم ما باید عمل، اخلاص و تواضع باشد، تأکید کرد: اگر عمل، اخلاص و تواضع، ثمر علم ما نباشد، نشان می‌دهد که درخت علم ما سرما زده است. 
حجت الاسلام و المسلمین مدنی به طلاب جدیدالورود تحصیلات تکمیلی توصیه کرد که استعدادهای خود را کشف کنند و اظهار داشت: بانوان طلبه جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) می‌توانند محقق، مفسر، مشاور، مدرس و یا مبلغ علوم دینی باشند. 

*طلبه باید هادی و هدایتگر باشد
وی با یبان اینکه طلبه باید هادی و هدایتگر باشد، عنوان کرد: در این دوره با شناخت ظرفیت‌های خود به توانایی‌های خود پی ببرید و یکی از اقشار مختلف جامعه از جمله کودکان، دانشجویان، زنان جامعه و غیره را به عنوان مخاطبین خود انتخاب کنید. 
مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: بخشی از مشکلات جهان با قلم و بیان بانوان طلبه درمان می‌شود، بنابراین تلاش کنید تا درمانگر برخی دردهای طولانی و قدیمی شوید. 

*جامعه‌الزهرا‌(س) جناح و حزب سیاسی نیست
حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان اینکه بانوان طلبه جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) خود را خانواده جامعه‌الزهرایی بدانند، افزود: اگر ما یک شبکه باشیم و از فعالیت‌های جزیره‌ای بپرهیزیم، بهتر به وظیفه خود عمل می‌کنیم. 
وی با تصریح بر اینکه جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) جناح و حزب سیاسی نیست، بیان داشت:  جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) یک حزب زهرایی است؛ همه ما در محضر حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و در یک خانواده هستیم تا در مسیر اهداف بلند و ارزشمند آن حضرت و مسیر اهداف انقلاب اسلامی قدم برداریم.

*بانوان طلبه، همسران و فرزندان خود را در مسیر الی‌الله هدایت کنند
مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: بیان و نوشته ما بخشی از هدایت ما است؛ مهم ترین بخش هدایتی ما، هدایت شخصیتی است، به طوریکه بانوی طلبه جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) باید بانوی نمونه در زندگی، تحصیل و یا کار باشد. 
حجت الاسلام و المسلمین مدنی در پایان با بیان اینکه جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) باید به یک الگو در زندگی زناشویی تبدیل شود، عنوان کرد: همسر و مادر موفق بودن اصول است و بانوان طلبه این مؤسسه باید همسران و فرزندان خود را در مسیر الی الله هدایت کنند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha