جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی سه مدرسه علمیه در کاشان

حوزه/ تخصص در حوزه های علمیه نباید فقط در زمینه های کلام و تفسیر باشد، بلکه طلاب باید برای تبلیغ دین به رشته های سینما و هنر نیز ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام قبیشی، نماینده معاونت آموزش حوزه های علمیه، در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه باب العلم، دارالعلم و الزهراء(س) آیت الله اعتمادی در کاشان، در جمع اساتید و طلاب، ضمن تبریک میلاد امام هادی(ع)  با بیان این که طلبه  تا خودش هدایت نشود، اطلاعات  و محتویات علمی اش بالا نرود و در مسیر اهل بیت(ع) قرار نگیرد، هیچ موقع نخواهد توانست هادی جامعه شود، گفت: هدف یک طلبه نباید فقط جمع کردن اطلاعات باشد، بسیاری از اوقات هدف برای طلبه مشخص می شود، ولی حرکت دراین مسیر را دقیق به جلو پیش نمی برد و کمتر به عامل بودن علم خود اعتقاد دارد.

 وی، با بیان این که جامعه جهانی هنر را مهمترین ابزار تبلیغ می داند، افزود: تخصص در حوزه های علمیه نباید فقط در زمینه های کلام و تفسیر باشد، بلکه طلاب باید برای تبلیغ دین به رشته های سینما و هنر نیز ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام قبیشی ادامه داد: درحالی که بالغ بر60 درصد فیلم های آمریکایی با موضوع آخرالزمان است، ولی ما که مهد آخرالزمان هستیم و امام منجی آخرالزمان(عج) متعلق به ما مسلمانان می باشد، اطلاعاتمان از آخرالزمان بسیار کم است.

وی با تاکید بر لزوم بالا رفتن سطح آگاهی های طلاب، گفت: طلاب حوزه های علمیه باید با بالا بردن اطلاعات علمی خود بتوانند پاسخگوی سوالات آخرالزمان در دانشگاه ها ، خوابگاه های دانشجویی و محیط های اداری  باشند.

حجت الاسلام قبیشی افزود: طلاب حوزه های علمیه باید به تمام ابزارهای تبلیغی دنیا، متون و علوم جدید  آشنا شوند تا بتوانند برای تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) در جهان برنامه ریزی خوبی داشته باشند.

وی، مدرسه محوری را از رویکردهای آیت الله اعرافی عنوان کرد و گفت: با توجه به این که براساس مصوبات و آئین نامه های جدید صادرشده درس خارج با رویکرد محوریت مدرسه می باشد، طلاب باید اهتمام ویژه ای دراین مورد داشته باشند.

حجت الاسلام قبیشی، به تاکیدات مقام معظم رهبری در فعال نمودن ایام فراغت طلاب اشاره کرد و با بیان این که اردوی تابستانی مدارس علمیه دارالعلم و باب العم کاشان یکی از بهترین اردوهای مدارس علمیه  می باشد، گفت : درحالی که اکثر دانش پژوهان کشور در تابستان به استراحت می پردازند، این مدارس در ایام تعطیلات فرصت را از دست نمی دهند و به تحصیل می پردازند.

وی در پایان با بیان این که طلبه با شرکت در اردوهای آموزشی تابستانی، دوره تحصیلی ده ساله خود را به 7 سال کاهش می دهد، گفت: شاید عده ای انتقاداتی نسبت به تند خوانی و فشرده بودن دروس در ایام تابستان داشته باشند، ولی این اشکلات جزئی  و قابل حل می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha