جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مولوی خداداد صالح

حوزه/ رئیس شورای علمای غرب افغانستان به کشتار مسلمانان در میانمار واکنش نشان داد و از کسانی‌که در کشورهای اسلامی فتوای جهاد علیه مسلمانان را صادر می‌کنند، پرسید که چرا اکنون علیه بوداییان فتوای جهاد نمی‌دهید؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از آوا، مولوی خداداد صالح رئیس شورای علمای غرب افغانستان نسل‌کشی مسلمانان در میانمار را به شدت محکوم و مسلمانان را به داشتن تقوای الهی و اتحاد توصیه کرد.

او با تأکید بر این موضوع که هیچ کافری چنین جنایتی را انجام نمی‌دهد، گفت که این جنایت را نمی‌شود با هیچ لفظی بیان کرد، زیرا در کلیپ‌های منتشر شده دیدم که سطح جنایت به چه میزان است.

رئیس شورای علمای غرب افغانستان در ادامه انتقادهای خود با نام بردن از برخی علمای حامی طالبان در افغانستان از آنها پرسید چرا اکنون علیه بوداییان و ملحدان فتوای جهاد صادر نمی‌کنید؟

او تأکید کرد که سکوت رهبران طالبان در قبال این نسل‌کشی سؤال برانگیز است.

شیخ صالح در ادامه از سازمان‌های حامی حقوق بشر نیز انتقاد کرد و گفت "کجاست حقوق بشر که امروز به میانمار توجه نمی‌کند؟ تا حالا شنیده‌اید که حقوق بشر به این قضیه واکنش نشان دهد؟ در اینجا وقتی یک قاتل را دستگیر می‌کنیم، ده‌ها نفر پیدا می‌شوند و دم از حقوق بشر می‌زنند".

این عالم دینی آمادگی خود برای حمایت از مردم میانمار را اعلام کرد و گفت که برای هر نوع فداکاری برای مسلمانان میانمار آماده است.

او اذعان داشت اگر مسلمانان طبق فرمان خداوند متحد باشند، کفار هرگز جرأت نمی‌کنند دست به نسل‌کشی بزنند، زیرا خداوند فرموده که تقوا و وحدت داشته و به ریسمان الهی چنگ بزنید. اما با کمال تأسف، تقوا و وحدت از جامعه اسلامی رخت بر بسته و هیچ‌کدام در میان ما وجود ندارد.

او گفت که خداوند این دو را برای ثبوت جامعه اسلامی محور قرار داده است. اگر این دو را داشته باشیم، والله اگر بودایی جرأت می‌کرد این طور نسل‌کشی عمومی به راه بیندازند!

مولوی خداداد تأکید کرد ایمان دارم به این‌که اگر مسلمانان متفق شوند، کفار هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند و تمام مصیبت‌هایی که برسر ما می‌آید، از عدم اتحاد و وجود اختلاف میان ما است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha