پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسقف مسیحیان کاتولیک صور

حوزه/ سید جمال شهرستانی رئیس کمیته مقدماتی گفت: هفته فرهنگی که عنوان «عطر امام حسین در جنوب منتشر می شود» به خود دارد، شاهد اجرای فعالیت ها و برنامه های ویژه حرم مطهر امام حسین (ع) در شهر صور لبنان خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس حسینی خود را برای برگزاری فعالیت های هفته فرهنگی در شهر تاریخی صور در جنوب لبنان آماده می کند.

سید جمال شهرستانی رئیس کمیته مقدماتی این برنامه گفت: هفته فرهنگی با عنوان «عطر امام حسین در جنوب منتشر می شود»، شاهد اجرای فعالیت ها و برنامه های ویژه حرم مطهر امام حسین (ع) در شهر صور لبنان خواهد بود.

وی افزود: هفته فرهنگی در پاسخ به درخواست دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) در جنوب لبنان انجام می گیرد و محصولات فرهنگی و فکری آستان حسینی در آن به نمایش گذاشته می شود و مراسم و نشست های مختلف برگزار می شود.

شهرستانی ادامه داد: فعالیت های هفته فرهنگی 17 شهریور 1396-(8سپتامبر2017) در سالن "الخضر" شهر صور وابسته به شورای عالی دادگستری شیعیان شهر صور و جبل عامل برگزار خواهد شد.

از اسقف مسیحیان کاتولیک صور برای مشارکت در هفته فرهنگی دعوت شد

هیئت آستان مقدس حسینی از "میخائیل ابرص" اسقف مسیحیان کاتولیک صور برای مشارکت در فعالیت های هفته فرهنگی دعوت کرد.

سید جمال شهرستانی گفت: این هیئت در دیدار با اسقف "میخائیل ابرص"، در خصوص برجسته ترین فعالیت ها و دستاورد های آستان مقدس حسینی به ویژه برنامه ریزی آن در جهت مسئله همزیستی مسالمت آمیز میان طوائف و ادیان مختلف، گزارش داد.

شهرستانی افزود: جشنواره های فرهنگی به ویژه زمانی که بین المللی باشد، در تحکیم پیوند دوستی، ارتباط میان اقشار جامعه و تحقق همزیستی مسالمت آمیز داخل جوامع نقش مهمی دارد و همچنین از میراث دینی، انسانی و اخلاقی در ساخت تمدن انسانیِ به دور از خشونت و افراطی گری، حمایت می کند.

هیئت آستان حسینی همچنین از اسقف "میخائیل ابرص" برای مشارکت در جشنواره تراتیل سجادیه و نوشتن یادداشتی در خصوص رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) و ارائه آن در حرم امام حسین (علیه السلام) دعوت کرد.

شایان ذکر است که جشنواره تراتیل سجادیه در ماه محرم و همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) در حرم امام حسین (ع) برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha