پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نظری

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: جریان تشیع لندنی در کنار جریان وهابیت بر آتش تفرقه بین مسلمین می ‌دمد و به دنبال شعله ور کردن آتش تفرقه در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام مجتبی نظری، عصر چهارشنبه در نشست علمی تخصصی «غدیر منادی وحدت، در سایه سار ولایت» با تقدیر از شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو بابت برگزاری این نشست، عنوان کرد: برگزاری چنین جلساتی جزو امور ضروری و حیاتی برای جامعه اسلامی است، برگزاری این نشست همانا عمل کردن به منویات مقام معظم رهبری در آتش به اختیار بودن است.

وی، اسلام جاری در صدر اسلام را به سه بخش تقسیم‌ بندی کرد و گفت: اسلام نخست همان اسلام ناب است که در زمان حیات خود پیامبر اسلام (ص) جاری بود و سنت پیامبر در کنار قرآن بر جامعه حاکم بود.

حجت الاسلام نظری اسلام دوم را اسلام خلفا دانست و ویژگی این اسلام را جاری شدن سنت خلفا در کنار اسلام ناب دانست و اظهار داشت: این اسلام اگر چه ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) را نقض کرد، اما مخالفت چندانی با اسلام ناب نداشت، آنچه که زمینه‌ انحراف را پدید آورد، پیدایش اسلام نوع سوم یا همان اسلام اموی است که امروزه در قالب وهابیت نمود یافته و بر طبل افتراق و تفرقه بین مسلمین می ‌نوازد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: باید با جریان وهابیت مقابله کرد، جریانی که می خواهد در قالب نگرش اهل سنت خود را متجلی می سازد.

وی افزود: از طرف مقابل نیز جریان تشیع لندنی بر این آتش تفرقه می ‌دمد  که باید با این جریان ضددینی در قالب دین نیز مقابله شود، بنابراین باید شیعه‌ لندنی و نگرش داعشی و وهابی هردو طرد شوند.

حجت الاسلام نظری در ادامه بر ضرورت شناخت زمان تاکید کرد و گفت: باید توجه کنیم که غرب با تاکید بر ظهور عصر لیبرال دموکراسی در تلاش است پایان تاریخ را اعلام کند و پرچم را به دست آمریکا بسپارد و با به حاشیه کشیدن دین مبین اسلام و ایجاد تفرقه در بین مسلمین یکه ‌تاز میدان شود.

استاد حوزه علمیه تبریز کلید سلطه بر عالم در این دیدگاه را فتح خاورمیانه از طریق فروپاشی کشورهای منطقه دانست و عنوان کرد: وهابیون در شبکه های ماهواره ای، به دنبال شبهه افکنی هستند که ضرورت دارد، پاسخ های متقن و منطقی در جامعه به آن ها داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha