پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش ساماندهی مبلغان پویانمایی

حوزه/ ذات سینما سرگرمی است و مخاطب به قصد سرگرم شدن بهترین اوقات خود را به دیدن فیلم اختصاص می دهد و فرصت خوبی ایجاد می شود تا پیام های دینی و فرهنگی در بطن یا محتوای فیلم بیان شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همایش ساماندهی مبلغان پویانمایی به همت اداره تبلیغ رسانه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و گروه تبلیغی صمیم در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

 در ابتدای این همایش محمد تقی استیری رئیس اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی  با اشاره به اینکه اداره کل تبلیغ نوین تا کنون بیش از ۲۰۰۰نفر از طلاب را در سه فضای مکتوب و هنری، فضای رسانه و فضای مجازی ساماندهی کرده است ابراز داشت: لازمه موفقیت در این عرصه کار گروهی است و دیگر فرصت تک روی و تنها کار کردن و آزمون و خطا را نداریم و باید با نگاه جدی به کار گروهی در پویانمایی  محتوای دینی را در این قالب بیان کنیم و امید است  نشست های این چنینی مقدمه ای برای حمایت بیشتر حوزه را از گروه پویانمایی صمیم برای تولید و افق های پیش رو فراهم نماید.

همچنین مهدی رستمی سرگروه پویانمایی صمیم و دبیر کارگروه پویانمایی اداره تبلیغ رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه طبق نظریه چهارمين موج تغيير يا عصر مجازی که شرايط جديدی را خلق خواهد نمود بيشتر امور روزانه زندگي بشر مجازي خواهد شد. و براي رسيدن به عصر مجازي و موج چهارم بايد تاكيد بيشتر بر نرم‌افزارهاي سه بعدي و حقيقت مجازي روي خط باشد.

وی گفت:اگر یک درصد هم احتمال تحقق چنین شرایطی را دهیم مرز های اعتقادی و ایدئولوژیک تهدید شده و بزرگترین هژمونی جهان که حکومت جهانی مجازی است به وجود خواهد آمد ، حال حکمران این حکومت مجازی چه کسانی خواهند بود.

رستمی با تشریح اینکه پویانمایی چه تاثیراتی در عصر اطلاعات و عصر مجازی خواهد داشت افزود: این هنر قابلیت به تصویر کشیدن مفاهیم معنوی و ماورایی را دارد و در ضمیر ناخودآگاه افراد تاثیر به سزایی می گذارد و با استفاده از فرامرزی بودن این هنر می توان هژمونی های جهانی را به وجود آورد.

وی با اشاره به سخن شهید چمران تاکید کرد: اگر ما نتوانیم در همه جهان تاثیر داشته باشیم حتی اگر به اندازه یک شمع نور داشته باشیم کافی است.

همچنین در ادامه محمدی ثنا مدیر فنی گروه تبلیغی پویانمایی صمیم خاطر نشان کرد: ذات سینما سرگرمی است و مخاطب به قصد سرگرم شدن بهترین اوقات خود را به دیدن فیلم اختصاص می دهد و فرصت خوبی ایجاد می شود تا پیام های دینی و فرهنگی در بطن یا محتوای فیلم بیان شود.

وی بیان داشت: گروه پویانمایی صمیم علاوه بر اینکه طلاب را در زمینه فنی و نرم افزاری به درجه تخصص می رساند در حوزه کارگردانی ، فیلم نامه نویسی ، نقد فیلم نیز زمینه شکوفایی طلاب را فراهم می نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha