جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله صافی

حوزه/ باید جهات عظمت امر ولایت و غدیر و شخصیّت والای امیرالمؤمنین علی علیه السلام، هر چه بیشتر، تعظيم و تکریم شود، و اصلاً وجود ما و وجود تشیّع، یعنی همين برنامه ها و تعظیم و تکریم ها.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دهمین اجلاس سالانه غدیر با حضور علما، فضلا، اساتید و محققان حوزه و دانشگاه و شیفتگان امیرالمومنین علیه السلام، و با قرائت پیام  حضرت  آیت الله العظمی صافی گلپایگانی   در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

متن پیام معظم له به این همایش به این شرح است :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

ألحَمدُلِلَّهِ الَّذي جَعَلَ إکمالَ دیِنِهِ وَ إتمامَ نِعمَتِهِ بِوِلایَةِ أمیرِالمُؤمِنینَ وَالأئِمَّةِ المَعصُومینَ عليهم السلام.

عيد اکمال دين و اتمام نعمت، و عيد اعلام ولايت را به همه مسلمانان جهان و شيعيان با اخلاص و غديريان پاک‌گوهر، تبريک و تهنيت عرض می کنم.

همايش سالانه غدير در مشهد مقدّس در جوار مضجع نوراني حضرت ثامن الحجج عليّ بن موسي الرضا عليه و عليهم آلاف التحية و الثناء فرصت گرانقدر و ارزشمندي است که دوستداران اهل البيت عليهم‌السلام، بار ديگر شخصيت و هويّت مکتبي خود را به جهانيان نشان داده، و بر چنين مقام گران‌بها و والائی افتخار نمايند؛ فرصتي که در آن، فرهنگ غنيّ غدير- که همان فرهنگ واقعي و حقيقي اسلام، و بلکه فرهنگ واقعي تمام اديان آسماني مي باشد- را به تشنگان حقايق اصيل و معنويت، و طالبان معرفت و کمال، معرّفي نمايند. نردبان سير و ترقّي و فتح قلّه‌هاي معرفت غدير است، و راه حفظ استقلال و عظمت کشور و دفع استضعاف و استکبار، تمسّک به غدير و الهام از مفاهيم غدير است.

بازگويي داستان غدير براي مردم بخصوص نوجوانان و جوانان عزيز که داستان يک تاريخ جاودان و ماندني است، وظيفه بزرگان و دانشمندان ديني، و پدران و مادران است.

معرّفي غدير، يعني شناخت الگوي بزرگ حيات و زندگي، و شناخت راه مستقيم تکامل و سعادت واقعي که بشريت به آن نيازمند است.

مکتب غدير و پيام روح‌بخش آن، بايد در تمام مراکز علمي و حوزه هاي ديني، تدريس شود، و کرسي غديرشناسي در مراکز معتبر علمي جهان تأسيس گردد تا مردم شناخت واقعي به مبلّغ غدير، يعني حضرت رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم، و صاحب غدير که همان صاحب ولايت و امامت و وصايت است، يعني حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السلام داشته باشند، و از حيات طيّبه آنان الگو گرفته و جان خود را سر زنده، و زندگي خود را جاودانه و پربرکت و خدايي نمايند.

در پايان از همه بزرگواراني که به نوعي در مراسم غدير و احياي نام غدير، زحمت مي‌کشند و بخصوص از خادمان دربار علوي، در اين همايش با عظمت و نوراني، تشکّر نموده، و از خداوند متعال مسئلت دارم که همه آنان مشمول عنايات و توجّهات حضرت ولي عصر ارواح العالمين له الفداء قرار بگيرند؛

اللَّهُمَّ عَجِّلْ فرج وليّک وَ انْصُرْهُ نَصْراً عَزِيزاً و افْتَحْ لَهُ فَتْحاً يَسِيراً بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ صَلَوَات اللَّهُ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ .

لطف الله صافي

غدير 1438 هـ.ق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha