جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عکاس فلسطینی، زندگی کودکان فلسطینی بادیه نشین را به تصویر درآورده

حوزه/یک عکاس فلسطینی مجموعه عکس‌هایی از زندگی کودکان فلسطینی در ۴۵ روستای بادیه نشین را که اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسد به تصویر درآورد و این سئوال اساسی را مطرح کرد که هدف اسرائیل از تخریب روستاهای بادیه نشین فلسطین چیست؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از المانیتور، عکاس فلسطینی با ایجاد مجموعه‌ای از تصاویر زندگی فلسطینیان در روستاهای بادیه‌نشین در سرزمین‌های اشغالی، توطئه شوم اسرائیل به هدف نابودی فرهنگ فلسطینی‌ها و حضورشان پیش از سال 1948 و اشغال این سرزمین را افشاء می‌سازد.

محمد بدرنی، هنرمند فلسطینی مجموعه‌ای از عکس‌های کودکان فلسطینی در 45 روستای بادیه نشین در صحرانی نقب را که توسط رژیم اسرائیل به رسمیت شناخته نمی‌شوند با عنوان «بازی‌های شناخته نشده» گردهم آورده است.

بدرنه درباره هدف خود از ایجاد این مجموعه می‌گوید: من در تمام این مجموعه تنها یک سئوال کلیدی را مطرح کرده‌ام و آن این است: چرا اسرائیل روستاهای نقب را ویران می‌کند؟

وی سپس پاسخ سئوال خود را این گونه می‌دهد: واضح است! هدف اسرائیل نابود کردن و پاک سازی حضور فلسطینیان در این سرزمین پیش از سال 1948، یعنی اشغال فلسطین است.

عنوان «بازی‌های شناخته نشده» به مسئله عدم به رسمیت شناختن روستاهای بادیه نشین فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی برمی‌گردد و اینکه اسرائیل حاضر نیست حق مالکیت این زمین‌های متعلق به فلسطینیان را به رسمیت بشناسد. به این ترتیب رژیم اشغالگر حاضر به ارائه هیچ گونه خدمات شهری به مردم این مناطق مانند آب، برق، دفع زباله، امکانات آموزشی و یا بهداشتی نیست. خانه‌ها و منازل آنان نیز در زیر تهدید دائمی تخریب به سر می‌برند زیرا اسرائیل مدعی است به صورت غیرقانونی ساخته شده‌اند.  به عنوان مثال، در 31 اگوست، مقامات اسرائیلی با استفاده از بولدوزر منبع ذخیره آب مردم یک روستا و درختان زیتون متعلق به روستاییان را تخریب کرده و از بین بردند.

کودکان فلسطینی از طبیعت اسباب بازی فراهم می‌کنند

درحالی که زندگی در چنین شرایطی بسیار دشوار و غیرممکن به نظر می‌رسد، اما کودکان فلسطینی توانسته‌اند محیط پیرامون خود را به زمین بازی مبدل سازند. آن‌ها از طبیعت برای خودشان اسباب بازی می‌سازند. آن‌ها از درخت‌ها بالا می‌روند. با باقیمانده‌های اشیاء شکسته یا منفجر شده بازی می‌کنند یا در زمین‌های شنی به دنبال هم دویده و خودشان را در مقابل یک تلویزیون شکسته و خراب سرگرم می‌کنند.

عکاس هنرمندی که این مجموعه را تهیه کرده می‌گوید: کودکان فلسطینی از هر چیز بی‌ارزشی اسباب بازی فراهم می‌کنند. آن‌ها بهشت خودشان را از زباله می‌سازند. من کودکانی را تماشا کردم که بالای ژنراتورهای برق بازی می‌کنند، چرا که می‌دانند هیچ برقی از این ژنراتورها برای آن‌ها فراهم نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha