پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سالاری

حوزه/مدیر حوزه‌ علمیه استان خراسان شمالی با بیان اینکه عید غدیر خم بزرگ‌ترین عید مسلمانان است، گفت: واقعه غدیر خم تکمیل‌کننده دین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، شامگاه چهارشنبه در همایش «غدیریه» در جمع طلاب خواهر شهرستان اسفراین، با تبریک عید غدیر اظهار داشت: با توجه به آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» که در روز غدیر بر پیامبر نازل شد، معلوم می‌شود دین الهی در روز عید غدیر و با اعلان ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) تکمیل‌شده و رسالت پیامبران الهی نیز در همین روز کامل شده است.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر تداوم رسالت انبیاء الهی بود، افزود: واقعه غدیر تکمیل‌کننده دین مبین اسلام است که باید در تمام قرون و اعصار به‌صورت تاریخ زنده بماند.

به گفته دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، عید غدیر خم بزرگ‌ترین عید بشریت محسوب می‌شود و در واقع عید غدیر خم تکمیل‌کننده دین است، دینی که در آن ولایت امیرالمؤمنین (ع) برای همگان ظاهر شد.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی افزود: آنچه می‌توانست همه نقشه‌های منافقان را یکجا خنثی و اسلام را در چنان برهه حساسی حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر(ص) و اعلان رسمی آن بود، چنان‌که حضرت زهرا (س) دراین‌باره می‌فرمایند: پیامبر در روز غدیر، عقد ولایت را برای علی علیه‌السلام محکم کرد و غدیر خم منافقان را فلج کرد و مانع اجرای نقشه‌ها و توطئه‌های شیطانی‌شان شد.

وی، تبیین، ترویج و اشاعه فرهنگ غنی غدیر و تبیین مقام و فضایل حضرت علی(ع) در دهه ولایت و امامت ضروری است، اظهار داشت: باید سعی کنیم این جشن بزرگ با هدف ترویج فرهنگ غدیر، تعمیق سطح اعتقادات مردم به‌ویژه جوانان در موضوع ولایت و انتقال پیام غدیر به نسل‌های بعد برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه دشمن در پی کمرنگ کردن بحث غدیر خم است، تأکید کرد: بر ما واجب است با برگزاری هرچه باشکوه این مراسم در قالب برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این واقعه عظیم را بشناسانیم.

وی با اشاره به اینکه حادثه غدیر یک فرهنگ، اندیشه، تفکر و راه است و تنها یک حادثه تاریخی نیست، تصریح کرد: واقعه غدیر نسخه هدایت و دستیابی بشر به سعادت و خوشبختی است.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت معرفی شخصیت وجودی امام علی (ع) و شناخت بیشتر جامعه در این زمینه، خاطرنشان کرد: شناسایی بیشتر و بهتر سیره حکومتی، تربیتی، عدالتی و قضاوتی امام علی به مردم یک ضرورت است.

گفتنی است، همایش غدیریه اسفراین از سوی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) این شهرستان و با حضور طلاب خواهر این مدرسه و اقشار مختلف بانوان، در محل مدرسه  برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha