جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وقف

حوزه/دبیر ستاد نکوداشت عید غدیر استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه ثبت وقف با نیت غدیر باید در جامعه افزایش یابد، گفت: ایجاد «وقف مشارکتی غدیر» از راهکارهای افزایش وقف غدیری است.

حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: یکی از راهکارهای مؤثر برای افزایش وقف‌ با نیت غدیر، ایجاد وقف مشارکتی غدیر است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه غدیر یک فرهنگ و گفتمان است، افزود: باید ثبت وقف با نیت عید غدیر در جامعه اسلامی ایران افزایش پیدا کند و  هر کس به هر نحو و مقدار توانی که دارد می‌تواند در این وقف مشارکتی که به نام مولا امیر المومنین علی (ع) و جشن عید غدیر ایجاد شده است شرکت کند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه غدیر در جامعه اسلامی، اظهار داشت: باید معرفت و شناخت نسبت به غدیر در جامعه افزایش یابد چرا که لازمه محبت در مورد غدیر و ولایت، معرفت نسبت به این اصل مهم است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه باید در زمینه ترویج غدیر در جامعه اقدامات فرهنگی و برنامه‌های معرفت افزایی صورت گیرد، گفت: در این راستا اقشار مختلف مردم و مسئولان و مجریان امور فرهنگی و مذهبی وظیفه و رسالت ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی مناسب و فعالیت اصولی در این راستا منجر به عمیق‌تر شدن مفهوم غدیر و موضوع ولایت در جامعه اسلامی می‌شود، افزود: ثبت وقف با نیت غدیر یکی از اقدامات مناسب در راستای گسترش این فرهنگ است.

دبیر ستاد نکوداشت غدیر استان خراسان شمالی با بیان اینکه هم‌اکنون شمار موقوفات مرتبط با غدیر و برنامه‌های آن در استان چندان چشمگیر نیست، گفت: ضروری است توجه به این بخش در بین خیران و واقفان و اقشار مختلف مردم افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد وقف مشارکتی فرصتی به وجود آورده تا همه افراد در این سنت حسنه فعال شده و در ثواب و اجر معنوی آن سهیم شوند، اظهار داشت: مردم می‌توانند در وقف مشارکتی که به نام امام علی (ع) و جشن غدیر در استان ایجاد شده مشارکت کرده و به سهم خود گامی در راستای معرفت افزایی نسبت به غدیر بردارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با یادآوری اینکه وقف مشارکتی غدیر در استان هم‌زمان با عید غدیر سال گذشته با مشارکت شماری از مردم و مسئولان خراسان شمالی آغاز شد، تصریح کرد: این وقف همچنان ادامه داشته و روزبه‌روز نیز بر شمار واقفان آن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به ثبت وقف مشارکتی غدیر سال گذشته در بجنورد، اظهار کرد: به فضل الهی با جمع‌آوری مبالغ این وقف مشارکتی، یک باب مغازه تجاری یا یک واحد منزل مسکونی خریداری شده و عواید و اجارات این موقوفه، در برگزاری جشن عید غدیر در استان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha