جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: قرآن برای هدایت انسان ها به سمت نور، پاکی، آزادگی و استقلال و هدایت انسان ها از ذلت دنیایی به عزت و افتخار نازل شده وامروز حمایت از مظلومان و محرومان عالم را از ارکان مهم سیاست علوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری، امروز در جمع جلسه کارگروه «قرآن، خانواده و جامعه» که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، با تبریک ایام غدیر، به موضوع جایگاه ولایت در جامعه اسلامی، اشاره کرد و گفت: هرگاه توجه ما به ارزش های اسلامی، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) بیشتر بوده، موفق تر بوده ایم، لذا امروز نیز باید به دنبال ارزش های اسلامی باشیم،چرا که  ولایت امام علی(ع) در قرآن تثبیت‌شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد(ص) بود و باید در این ایام، مسئله ولایت به درستی در جامعه و در بین جوانان تبیین شود.

غدیر نیاز به تبیین و تبلیغ بیشتری دارد

حجت الاسلام  نظری با اشاره به این که بحث غدیر و جایگاه امامت در جامعه امروزی ما نیاز به تبیین و تبلیغ بیشتری دارد، ادامه داد: وقتی دین مردم در خطرباشد، باید به صورت جدی وارد عمل شد و قوانین و مقررات مشخص شود که یکی از ارکان سیاست قرآن همین رعایت مقررات است.

وی اضافه کرد: قرآن سلطه را به شدت نفی می کند و با آن مقابله می کند. بر اساس نگاه قرآنی نباید سلطه را پذیرفت و نه به دیگران سلطه کرد و سیاست باید بر اساس عدم سلطه پذیری و سلطه دیگران اجرا شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، بصیرت را بهترین راه برای نجات و حفظ جامعه اسلامی دانست و ابراز داشت: عدم وجود بصیرت به‌ویژه در میان سران اسلامی عامل اصلی مشکلات جهان اسلام است که باعث فاصله گرفتن از مسیر ولایت نیز شده است.

حجت الاسلام  نظری در پایان تاکید کرد: ما با توجه به موضوع ولایت و افزایش بصیرتمان، می‌توانیم مکر و نیرنگ‌های دشمن را بشناسیم و برای خنثی کردن توطئه‌هایشان اقدام کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha