جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مقیمی

حوزه/ ورود به عرصه پژوهش حوزه نفوذ حوزویان را در جامعه داخلی و خارجی زیاد می کند، ما در شرایطی زندگی می کنیم که حوزه های علمیه نمی توانند نسبت به نظام اسلامی بی تفاوت باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از اصفهان، حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی، پیش از ظهر امروز  در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان، اظهار کرد: این ایام متعلق به مولا علی(ع) و غدیر است، بنابراین اگر بخواهیم میان غدیر و موضوع پژوهش سخن گفت می توان به اثر گران بهای الغدیر دراین زمینه اشاره داشت.

وی تصریح کرد: هدف علامه امینی تهیه کتاب جامع  برای  غدیر شناسی براساس منابع اهل تسنن با محوریت دلایل و اسناد بود، براین اساس علامه امینی برای اثر پژوهشی خود در نخسیتن گام نیاز سنجی کردند.

دبیر کتاب سال حوزه عنوان کرد: علامه امینی عرصه پژوهش و  غدیر شناسی را موسوعه الغدیر آغاز کرد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذاری ننمود، عرصه پژوهش برای ما طلاب  یک ضرورت است که در سطوح مختلف کاربرد دارد و می تواند برا ی مخاطبین متعدد اعم از دانشگاهی، جهانی و بین المللی، کودکان و نوجوان، حوزوی و عامه مردم موثر باشد.

وی افزود: ورود به عرصه پژوهش حوزه نفوذ حوزویان رادر جامعه داخلی و خارجی زیاد می کند، ما در شرایطی زندگی می کنیم  که حوزه های علمیه  نمی تواند  نسبت به نظام اسلامی بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام مقیمی با بیان اینکه  به تعبیر رهبر معظم انقلاب حوزه علمیه مادر نظام اسلامی است، ابراز کرد: پرداختن به عرصه های مختلف نظام از جمله فقه تربیتی، فقه  سیاسی، فقه بین المللی و .. مهم است  که لازمه آن پژوهش است.

وی تاکید کرد:کسانی که خواهان مطالب عمیق و قوی هستند باید از عجله و شتاب بپرهیزند  و با دقت و تامل کار پژوهش را پیش ببرند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha