چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام اکبر بیگلری دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور

حوزه/ حجت الاسلام بیگلری، تحجرگرایی را مانع پیشرفت جامعه دانست و با تاکید بر ضرورت حضور حوزه و روحانیت در فضای مجازی، گفت: روحانیون از فضای مجازی گریزان نباشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام اکبر بیگلری، دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور، ظهر امروز در جمع طلاب مدارس های علمیه همدان، در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)، گفت: در جامعه امروزی شناخت جریان های انحرافی از وظایف طلاب و روحانیان به شمار می رود.

وی با بیان این که فضای مجازی در جامعه سبب مشکلات فراوانی شده است، بر ضرورت حضور هدفمند و اثرگذار روحانیون در این عرصه تاکید کرد و گفت: آشنایی و شناخت از آسیب های فضای مجازی و نحوه رویارویی با این آسیب وظیفه طلاب است.

تحجر گرایی مانع پیشرفت جامعه می شود

حجت الاسلام الاسلام بیگلری با بیان این که تحجرگرایی، اسلام انگلیسی و اسلام سکولار ضربه های فراوانی به دین مبین اسلام وارد کرده است، ادامه داد: تحجر گرایی مانع پیشرفت جامعه و سبب آسیب فراوانی به بدنه دین اسلام می شود، متحجران فراوانی در زمان امام راحل به ایشان تهمت های فراوانی می زدند.

دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور با اشاره به اسلام آمریکایی و انگلیسی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب به این نتیجه رسیده اند می توانند با اسلام انحرافی به اسلام واقعی ضربه بزنند.

وی در ادامه گفت: عده ای با تفکری سکولار خواهان اسلام بدون سیاست هستند؛ این تفکر ضربه محکمی به اسلام و انقلاب وارد می کند که وظیفه اصلی مبلغان دین، تبیین دین اسلام واقعی در جامعه است.

توصیه هایی به طلاب و روحانیان

وی در پایان به طلاب و روحانیان توصیه کرد: طلاب و روحانیان باید در مرحله نخست به علم آموزی و اخلاق مداری بپردازند و در مرحله بعدی به با جریان های انحرافی اعتقادی آشنایی عمیق پیدا کنند.َ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha