شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر این که باید عدالت علی در جامعه اجرا شود، افزود: امام علی(ع) نه تنها اسوه و الگو شیعه، بلکه جهان بشریت است و همه برای کسب علم، اخلاق، معرفت و عدالت امام علی(ع) باید تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار کارکنان اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، با تبریک دعید غدیر، گفت: عشق به کمال که در نهاد هر انسانی است و گاهی زبانه می کشد، منحصر به شیعه نیست.

کسی معادل علی(علیه السلام) نیست

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به نوشته های ابن ابی الحدید در مورد نهج البلاغه، خاطر نشان کرد: کسی معادل علی(علیه السلام) نیست و این نشان از عظمت امیرالمومنین(ع) است.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی با تاکید بر این که اصولا کامل را به ناقض نیازی نیست، بلکه ناقص برای رسیدن به کمال نیاز به کامل دارد،‌ افزود: بحث الفاظ نیست و اگر سرتا پا مدح امام علی (ع) کنیم نه ذره ای به حضرت اضافه و نه کم می شود.

باید عدالت علی(ع) در جامعه اجرا شود

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر این که باید عدالت علی(ع) در جامعه اجرا شود، افزود: امام علی (ع) نه تنها اسوه و الگو شیعه، بلکه جهان بشریت است و همه برای کسب علم، اخلاق، معرفت و عدالت امام علی(ع) باید تلاش کنند.

مهمترین شاخص انقلاب اسلامی

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اختلاس ها، حقوق های نجومی، رشوه و ...، تاکید کرد:‌ مهمترین شاخص انقلاب اسلامی، عدالت است و در نظام که اسلامی است، نباید این گونه مفاسد رشد پیدا کند؛ آیا خود ما مسلمان هستیم؟ چقدر عدالت امام علی(ع) را در جامعه پیاده کرده ایم، جز این که با رفتار نادرست خود آبروی اسلام  را می بریم.

نباید کمک های کمیته امداد همیشگی باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره  به این که نباید کمک های کمیته امداد همیشگی باشد و این عین بی عدالتی است، تاکید کرد: ایجاد اشتغال و توجه به عزت مردم باعث افتخار جامعه اسلامی است، که باید برسید به سر منزل مقصود تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی، محرومیت افراد را ناشی از ظلم مسئولین و دستگاه های اجرای در طول سال های مختلف دانست و افزود: باید این ظرافت های مکتب اسلامی را برای کمک به محرومان حفظ کنیم و وضعیت موجود را با هر کیفیتی به سمت مطلوب پیش ببریم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha