شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید محمد موسوی-امام جمعه آران و بیدگل

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل با تاکید بر این که علما، دانشمندان، اساتید و پژوهشگران باید کرسی های غدیر شناسی را در مراکز علمی و حوزه‌های علوم دینی ایجاد کنند، گفت: باید غدیر در تمام حوزه‌ها و دانشگاه ها تدریس شود تا همگان پیام جامع و جهانی آن را دریافت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، عید غدیر را روز مایوس شدن شیطان دانست و گفت: غدیر شاهرگ اصلی موجودیت و حیات جاوید قرآن،  روز اکمال دین و اتمام نعمت بر مسلمین و روز ظهور دین مرضی خداوند سبحان است.

غدیر شناسنامه شیعه است

امام جمعه آران و بیدگل، غدیر را شناسنامه و هویت اصلی شیعه و مهم ترین پیام این واقعه بزرگ، حفظ و تقویت جایگاه ولایت در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: غدیر، مکتب جهاد،  ایمان، قرآن و مکتب همه انبیاست، همه بر سر یک خوان گسترده علم و بصیرت دعوت می‌شوند و کروبیان و قدسیان در این مکتب حضور می‌یابند و از معانی و فیوض معنوی درس ها و بهره ها می گیرند.

 از غدیر بنویسید و بگویید

حجت الاسلام و المسلمین موسوی، غدیر را از ارکان شخصیت و هویت مکتب اهل بیت(علیه السلام) دانست و تصریح کرد: بر نویسندگان وعاظ، مادحین و اهل قلم لازم است که از غدیر بنویسند و بگویند و حقایق غدیر را منتشر کنند. باید غدیر را در تمام حوزه‌ها ودانشگاه ها تدریس کنند و همگان پیام جامع و جهانی آن را دریافت نمایند.

وی با تاکید بر این که علما، دانشمندان، اساتید و پژوهشگران باید کرسی های غدیر شناسی را در مراکز علمی و حوزه‌های علوم دینی ایجاد نمایند، ادامه داد: بر همه علما و روحانیون و مراکز دانشگاهی لازم است تا تمام همت خود را صرف ترویج فرهنگ غدیر و معرفت افزایی آن نمایند که راه اصلاح ما تمسک به غدیر است.

تنها راه توسعه، پیشرفت و ترقی غدیر است

امام جمعه آران و بیدگل، تنها راه توسعه، پیشرفت و ترقی و فتح قله های معرفت را  غدیر دانست و گفت : راه حفظ استقلال و عظمت و توسعه پایدار کشور و دفع استضعاف و استکبار تمسک به غدیر و الهام ازمفاهیم غدیر است.

 حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان، شناخت درست و کسب معرفت نسبت به سیره و سبک زندگی امیرالمومنین علی (علیه السلام ) را مسئله بسیار مهم دانست و گفت: به همان مقدار که به مسئله عاشورا و قیام خونین حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) پرداخته می‌شود، باید در مورد غدیر هم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha