سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر ضرورت حمایت و دفاع امت اسلامی از مظلومان میانمار، گفت: نسل کشی و مسلمان کشی در روهینگا و سکوت مجامع بین المللی بیش از هر چیزی نقش پلید و کودک کش رژیم صهیونیستی را رقم می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، در خطبه های نماز جمعه امروز (17 شهریور) تهران با تبریک عید سعید غدیر، به آیه به "الیوم اکملت لکم دینکم"  اشاره کرد و گفت: عظمت غدیر روشن است، اگر این ابلاغ صورت نمی‌گرفت گویا پیامبر(ص)هیچ کاری نکرده بود.

امام جمعه موقت تهران ولایت را شناسنامه و هویت شیعه خواند و ادامه داد: باید بکوشیم غدیر را جهانی کنیم و دنیای اسلام آن را به خوبی بشناسد که این وظیفه مهم و این امانتی است که خداوند ادای آن را از ما می‌خواهد. خیلی از جوامع اسلامی هنوز غدیر را خوب نشناخته‌اند و کلمه غدیر به گوش‌شان نرسیده است.

وی افزود: در این زمینه از بیناد الغدیر تشکر می‌کنم که فعالیت‌‌های خوبی داشته، اما کافی نیست، دولت باید بنیاد را کمک کند، وظیفه مهم یک کشور که بالاخره افتخارش این است که عدل علی حاکم است، باید این باشد که علی(ع) را به دنیا معرفی کند، غدیر را معرفی کند و با این فضایلی که امیرالمومنین(ع) دارد و دشمن تا توانست فضائل او را مخفی کرد، اما دنیا را فضائل علی پر کرده و این تذکری است که باید گفته می‌شد.

ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ولایت رهبر معظم انقلاب در عصر حاضر گفت: ولایت ایشان همان ولایت رسول الله(ص) و امیرالمومین(ع) است. با داشتن رهبری پارسا و متقی که مردم از او پیروی کنند، دشمن غلطی نمی‌تواند بکند.

سکوت شرم آور مجامع بین‌المللی و سازمان ملل

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن جنایات بودائیان در میانمار، اظهار کرد: خداوند حکومت میانمار را ساقط کند. چه می‌کنند؟ والله بدن آدم می‌لرزد،‌ نمی‌دانم چطور بگویم، تصاویری که منتشر می شود، سخنانی که می گویند، در این جریان و نسل کشی کارهایی کردند و می کنند، سرهای بچه‌ها را بریدند و بچه‌ها را زنده زنده سوزاندند، روی بدن نوزادان و کودکان معصوم می ایستند و چه جنایت‌هایی می‌کنند.

وی با اشاره به نقش رژیم‌ کودک کش صهیونیستی در کشتار مسلمانان روهینگیا تصریح کرد: سکوت مجامع بین‌المللی و سازمان ملل متحد بهت‌آور و شرم آور است، مردم را در یک کلبه چوبی جمع می‌کنند و آنها را آتش می‌زنند، برخی پیشنهاد می‌دهند، ترکیه پیشنهاد می‌دهد که بنگلادش مرزهایش را باز کند که آنها هم متاسفانه بسته‌اند. سازمان ملل هم استقبال کرده،‌ جالب است! سازمان ملل هنر شما همین است، سازمانی که قرار بود به مظلومان برسد و از حقوق مردم دفاع کند، این کار را می‌کند؟ شما برای چه تشکیل شدید؟ برای حمایت از ظالمان تشکیل شد‌ه‌اید؟

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر یکپارچگی مسلمانان در برابر کشتار مسلمانان روهینگیا تصریح کرد: همه باید مرگ بر حکومت میانمار بگویند و مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشری دروغین به وظیفه خود عمل کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنبن با خطاب قرار دادن نقش عربستان سعودی در کشتار مردم یمن اظهار داشت: در یمن نیز تعداد مبتلایان به وبا به 2 هزار 43 نفر رسیده است. نمی‌دانم این عربستان سعوی احساس مسئولیت نمی‌کند! به قرآن ایمان دارد؟ اگر ایمان دارد آن را بگوید و اگر ندارد تا کی می‌خواهد کشتار راه بیندازد؟

آمریکایی ها آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران را به گور می برند

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در ادامه سخنانش، اظهارات گستاخانه مقام‌های آمریکایی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: آمریکا نه تنها ظالم است، بلکه پررو هم است و می‌گوید باید اماکن نظامی ایران را بازدید کند، شما غلط می‌کنید، شما چه کاره هستید؟ کی به شما چنین اجازه‌ای می‌دهد. این آرزو را به گور خواهید برد. راه‌های نظارتی بر مراکز هسته‌ای ایران که در برجام تعهد کردیم، کاملا روشن است و بازرسان آژانس از آن بازدید کرده‌اند و صریحاً گفته‌اند ایران هیچ تخلفی نداشته است. حالا آمانو می‌گوید آژانس می‌تواند از مراکز نظامی بازدید کند که او هم اشتباه کرده است.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به دول غربی به ویژه آمریکا، گفت: هیچ کشور و نهاد بین المللی حق بازدید از مراکز نظامی ایران را ندارد.

مسئولان به وعده ها عمل کنند

عضو تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم تحلیف ریاست جمهوری و سوگند شورای های اسلامی شهر و روستا، گفت:‌ این تحلیف را هم رئیس‌جمهور انجام داد و هم هیئت دولت و هم در شوراها این عمل انجام گرفته و علاوه بر این تحلیف، وعده‌هایی را وزرای پیشنهادی به نمایندگان دادند و مردم هم شنیدند.

وی افزود: من می‌خواهم در این مورد نکته‌ای را بگویم، قرآن می‌فرماید: بعضی از مردم با خدا پیمان می‌بندند و می‌گویند خدایا اگر به ما مالی دادی ما حتما به فکر فقرا خواهیم بود، صدقه می‌دهیم و ما حتما در زمره بندگان صالح تو خواهیم بود و به وظیفه ثروتمندی عمل خواهیم کرد،‌ آیه دیگری می‌گوید: وقتی خداوند از فضلش چیزی به آنها داد و آنها ثروتمند شدند، بخل ورزیدند، بنا بود به فقرا بدهند، اما ندادند، پشت کردند و فراموش کردند وعده‌های‌شان را و بالاخره فراموش کردند تحلیف‌ها و قسم خوردن‌شان را و روی گرداندند از وعده‌هایی که دادند. آیه سوم می‌گوید:‌ وقتی به وعده و قسمی که خوردند عمل نکردند خداوند در دل‌های آنها نفاق ایجاد می‌کند و این نفاق یعنی منافق که تا روز قیامت این نفاق ادامه دارد و در عالم برزخ اینها منافق شناخته می‌شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: دلسوزانه به این عزیزانی که مراسم تحلیف داشتند توصیه می‌کنم به خودتان رحم کنید و به قسم‌تان و وعده ها عمل کنید.

مسئولان بر فضای مجازی نظارت کنند

آیت الله موحدی کرمانی در پایان سخنان خود خطاب به مسئولین فضای مجازی کشور گفت: در فضای مجازی هرکسی هر حرفی می‌خواهد می زند، می‌گوید فلان مسول هزاران دلار دزدیده و یا فردی در کشور چنان و چنین کرده است، اینها ذهن مردم را خراب و مردم را نسبت به نظام را بدبین می‌کنند. به مسئولین توصه می‌کنم چشم های خود را باز کنند، ببینید چه‌ها می‌شود. اگر جواب ندهید، مردم فکر می‌کنند راست است و اگر هم بگویند راست است،‌ وامصیبتا. بیایید در تلویزیون شفاف در این زمینه صحبت کنید. مردم را نسبت به نظام بدبین نکنیم.انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha