پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ عبد الله جبری دبیر کل جنبش امت لبنان

حوزه/ شیخ عبد الله جبری دبیر کل جنبش امة لبنان در خطبه های نماز جمعه گفت: باید جنایت هایی که علیه مسلمانان میانمار صورت گرفته را برای مردم بیان کنیم و با تمام توان به کمکشان برویم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالله جبری دبیر کل جنبش امت لبنان در خطبه های نماز جمعه در دانشکده تبلیغات اسلامی بیروت گفت: 

اینکه انسان خود را با شرایط مختلف وفق دهد خوب است اما مسئله خطرناک همراهی و همسویی با گناهان است؛ پس کسی که دزدی می کند یا رشوه می گیرد، شاید در مرحله اول مردد و هراسان باشد اما با ادامه پیدا کردن آن، امری عادی می شود.

وی افزود: مسئله خطرناک تر عادت جوامع به اعمال ناپسند است به گونه ای که توصیه به دوری از گناه، کاری منکر شده این همان چیزی است که رسانه های فاسد در زمان ما ترویج می دهد به گونه ای که انسان های پست را می ستاید و نسبت به اهل فضل هشدار می دهد.

* اگر گناه زیاد شود مهار آن سخت خواهد بود

وی اشاره کرد: آتش زمانی که کم است می توان آن را مهار کرد اما اگر بیشتر و بیشتر شود خیلی سخت می شود، گناه هم همینطور است.

شیخ جبری با اشاره به اوضاع کنونی جامعه گفت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که زنان و مردانشان با هم در آمیختند و زنان خود را به نمایش گذاشتند و تا مرحله ای پیش‌رفتند که باشگاه ها و سواحلی برای زنان عریان درست کردند. رسانه های تحت عنوان آزادی های شخصی افکار آنان را ترویج می دهند و جرم های اخلاقی آن را به حالت قانون در می آورند. به خود و خانواده های خود از این خطر ویرانگر و از این که عذاب الهی را برای خود جلب کنند هشدار دهید؛ چرا که عذاب خداوند بسیار شدید است.

شیخ جبری در خصوص مسلمانان میانمار گفت: در سال 1784میلادی یعنی قبل از دویست و سی و سه سال، بودایی ها کینه مسلمانان را در آراکان به دل گرفتند و با آنان جنگیدند و شکنجه دادند تا اینکه آراکان را برمه ملحق کردند و اسم آن را به میانمار تبدیل کردند و مسلمانان بعد از اینکه در یک حکومت مستقل بودند به حالت اقلیت در آمدند که تعداد آن به سه تا چهار میلیون رسید در حالی که تعداد بودایی ها پنجاه میلیون بود.

شیخ جبری ادامه داد: مسلمانان روستای مستقلی درست کردند تا در آنجا زندگی کنند و به تجارت بپردازند. جمعیت هایی هم بودند که امور مبلغین و مساجد آن را به عهده داشتند. اما این بودایی های برمه به این روستا هجوم بردند تا از آنجا بیرونشان کنند که در نتیجه آن کشتار وحشتناکی اتفاق افتاد و گروهی از بودایی ها به اتوبوس حامل ده تن از مبلغین حافظ قرآن، هجوم بردند.

* قضیه مسلمانان میانمار را پیگیری کنیم

شیخ جبری تصریح کرد: کاری که ما می توانیم برایشان انجام دهیم این است که اول برایشان دعا کنیم و دوم مسئله آنان و جنایت هایی که علیه آنان صورت گرفته را میان مردم بیان کنیم و سوم اینکه مسئله آنان را پی گیری کنیم و با تمام توان به کمکشان برویم که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: (هر کس به مسئله مسلمین اهمیت ندهد، از آنان نیست).

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha