پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 تصاویر/ عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان در شب عید غدیر

رئیس حوزه علمیه اصفهان شناخت و عمل به وظیفه را مهمترین رسالت طلبه عنوان و خاطر نشان کردند: شناخت وظیفه طلبگی یعنی اینکه طلاب در زمینه اعتقادات، اخلاق و احکام به طور جدی درس بخوانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری همزمان با شب عید غدیر در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه این مراسم عمامه گذاری از ابتکارات آیت الله طباطبایی نژاد است و امیداورم حضرت ولی عصر(عج) نظر لطفی به خادمین طلاب حوزه علمیه اصفهان داشته باشند، اظهار کردند: شناخت وظیفه طلبگی یعنی اینکه طلاب در زمینه اعتقادات، اخلاق و احکام به طور جدی درس بخوانند.

معظم له در ادامه تصریح کردند: عمامه گذرای کاری بسیار مقدس است زیرا در حقیقت امام زمان(عج) اجازه معمم شدن و درجه و نشان به طلبه می دهند.

ایشان افزودند: طلاب علوم دینی باید کوشا بوده و به عنوان بک وظیفه به طور جدی درس بخوانند و البته شناخت وظیفه به داشتن تقوا نیاز دارد یعنی علاوه بر اینکه علوم دین را فراگرفته و عالم هستید باید متقی هم باشید زیرا از شاخصه های سربازی امام زمان(عح) است.

آیت الله مظاهری با تاکید بر این امر که اگر یک طلبه، مبلغ و امام جماعت گناه کند، آثار منفی آن خیلی بیشتر است، گفتند: امام راحل بارها این روایت را برا ی ما می خوانند که در جهنم دو دسته هستند که بدن  آنها به اندازه ای بوی گند می دهد که جهنمیان آزرده خاطر می شوند؛ نخست عالم بی عمل و گناه کار و دوم کسانی که عمل منافی عفت داشته اند.

ایشان با بیان اینکه عده ای در ابتدای انقلاب اسلامی در قم، خدمت امام راحل رسیدند و گفتند آمده ایم که ببینیم انقلاب از ما چه می خواهد نه اینکه بگوییم ما از انقلاب چه می خواهیم، ابراز کردند: امام راحل هم چندی بعد در یک سخنرانی فرمودند: شناخت وظیفه و عمل کردن به وظیفه انتظار انقلاب از امت است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کردند: تقوا برای یک طلبه باید از همان ابتدای تحصیل ملکه شود و البته ایجاد عدالت در مسیر طلبگی نیز بسیار ضروری و مهم است.

ایشان با تاکید بر اینکه طلاب علوم دینی آگاه باشند که اگر به وظیفه خود عمل کنند، امام زمان(عج) هرگز آنها را تنها نخواهند گذاشت. ابراز کردند: اگر رابطه طلبه با آن حضرت خوب باشد، یعنی خوب درس بخواند و تحصیل و تقوا را جدی بگیرد، به من اثبات شده است که ایشان از راهی که گمان نمی کند، مشکلاتش را رفع می کنند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در ادامه به بیان خاطره ای از عنایت امام زمان(عج) به علامه طباطبایی در مسیر طلبگی پرداخت و یادآور شد: معمم شدن طلبه در حقیقت نشان و درجه دارشدن او به دست حضرت ولی عصر(عج) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha