پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه اکتفا کردن به بیان و دانستن جریان غدیر کفایت نمی کند، افزود: پیرامون غدیر شناسی در حوزه های علمیه همت والایی انجام نداده ایم و باید بیشتر فعالیت و برای غدیر شناسی کلاس‌های خاص برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد همزمان با شب عید غدیر در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان ضمن تبریک عید بزرگ غدیر، آن را روز پایه گذاری امامت برای امت پیامبر(ص) دانست و گفت: باید پیرامون «بلغ ما انزل علیک» و «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي» به صورت کامل  و جامع شرح و تفسیر داده شود.

وی با بیان اینکه  اکتفا کردن به بیان و دانستن جریان غدیر کفایت نمی کند، افزود: پیرامون غدیر شناسی در حوزه های علمیه همت والایی انجام نداده ایم و باید بیشتر فعالیت و برای غدیر شناسی کلاس‌های خاص برگزار کنیم.

وی ادامه داد: شایسته است برای طلاب و مبلغان حوزه های علمیه کلاس‌های غدیر شناسی و امامت اختصاص یابد تا به شبهاتی پاسخ داده شود که برخی خائنان و غافلان  از هر فرقه و مسلکی به ویژه وهابیت علیه غدیر بیان می کنند.

عضو خبرگان ر هبری در ادامه با بیان روایتی مبنی براینکه «حب علی یک حسنه است که با بودن آن هیچ گناهی به آدم ضرر نمی رساند»، گفت: این روایت به این معنا است که هر کسی حب علی(ع) را داشته باشد اصلا گناه نمی کند، چرا  که بر طبق روایتی دیگر ولایت علی بن ابی طالب حصن، یعنی یک قلعه محکمی است  که هیچ گزندی به ورود کنندگان به آن نمی رسد.

وی تاکید کرد: نافرمانی خدا موجب ضرر است و وقتی گفته می شود که ضرری به حب علی(ع) نمی رسد یعنی محب آن حضرت اصلا به سمت و سوی گناه نمی رود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به برگزاری طرح ادیب در این حوزه علمیه، تعمم ۳۰۰ تن از طلاب در شب عید غدیر را ارزشمند خواند و سفارش کرد: روحیه طلبگی خود را حفظ کنید و برای آن ارزش قائل شوید و بدانید که هرگز طلاب علوم دینی نسبت به امور دنیوی اعتراضی نداشته بلکه همواره برای آخرت خود اهتمام ورزیده اند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه خطاب به خانواده های طلاب، توصیه کرد: زی طلبگی یکسری آداب خاصی دارد که برای خانواده آنان رعایت این امور لازم است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: مععم شدن دارای آدابی است که باید از سوی روحانیون و خانواده آنان مراعات شود و تلاش کنند که به عنوان الگو در عمل راهنمای گفتار، کردار و رفتار مردم باشند.

وی ابراز کرد: طلاب علوم دینی می بایست همه هم و غم خود را برای هدایت مردم و تبلیغ دین و اسلام بگذارند و از هر گونه اهداف غیر دینی پرهیز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha