سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
گزارش تصویری جشن ولایت و عمامه گزاری طلاب همدانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی قائینی گفت: اصحاب پیامبر(ص) همگی به امیر مومنان علی(ع) تبریک گفتند و همچنین شاعران درباره ولایت امیر مومنان علی(ع) شعر های فراوانی سرودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قائینی استاد حوزه علمیه همدان، امروز در مراسم جشن عید غدیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با اشاره به «الْيَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دينَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْکُمْ نِعْمَتي‏ وَ رَضيتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ ديناً» گفت: دین الهی به واسطه غدیر و ولایت تکمیل شد.

وی با بیان اینکه تبیین ولایت از ناحیه نبی مکرم اسلام(ص) صریح و واضح بود، افزود: تمامی افرادی که در واقعه غدیر حضور داشتند به این مسأله پی برده بودند که ولایت بعد از پیامبر(ص) به امیر مومنان علی(ع)  واگذار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی قائینی گفت: اصحاب پیامبر(ص) همگی به امیرمومنان علی(ع) تبریک گفتند و همچنین شاعران درباره  ولایت امیرالمومنین(ع) شعر های فراوانی سرودند.

وی در ادامه با اشاره به معنای ولی در کلام نبی مکرم اسلام(ص) خاطرنشان کرد: تمامی حاضران واقعه غدیر این مسأله را فهمیده بودند که ولایت در کلام نبی مکرم اسلام(ص) به معنای اولی به تصرف است نه دوستی.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: باید بدانیم که نبی مکرم اسلام(ص) برای بیان مسأله دوستی بین خود و حضرت علی(ع) مردم را در آن گرما و سختی راه نگه نمی دارد و این مساله با توجه به آیات الهی که اکمال دین بان شده است آشکار می شود.

وی با اشاره به يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید ای پیامبر، آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است کامل به مردم برسان و اگر این کار را نکنی رسالت خداوند متعال را انجام نداده ای.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت در جامعه و در بین مسلمین تاکید کرد: مسأله ولایت باید در جوامع مسلمانان نهادینه شود، چون ولایت بحثی عقلی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha