جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان میانمار

حوزه/ عبدالکریم الرقیبی گفت: همه روزه شاهد قتل عام تعداد زیادی از مسلمانان میانمار هستیم که با سکوت نهادهای حقوق بشری همراه است.

عبدالکریم الرقیبی، کارشناس سیاسی میانماری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» با اسفبار خواندن وضعیت مسلمانان میانمار، گفت: مسلمانان در میانمار به شدت تحت فشار بودائیان افراطی و ارتش هستند تا جایی که همه روزه شاهد قتل عام تعداد زیادی از افراد مسلمان در این کشور هستیم.

وضعیت مسلمانان در میانمار را چگونه ارزیابی می کنید؟

در پی جنایت های وحشیانه  دولت خانم «آنگ سان سو چی» و ارتش، انبوهی از مردم منطقه روهینگیا و مناطق دیگر، مجبور به فرار شده و راهی بنگلادش و کشورهای مجاور دیگر شده اند.

جمعیت مسلمانان میانمار قبل از استقلال هشت درصد بود، اما پس از استقلال این کشور از انگلستان، به بیست ودو درصد رسید که دولت، این رقم را به صورت رسمی تنها ده درصد اعلام می کند تا بتواند به وسیله این حربه آمار کشتگان مسلمان قربانی افراط بوداییان را به نفع خود به جهانیان، کمتر آمار واقعی اعلام کند.

این در حالی است که مسلمانان در میانمار که جمعیت آن ها کم نیست، از بسیاری آزادی های اجتماعی و فعالیت در مشاغل ساده و حتی تحصیل و دیگر حقوق شهروندی محروم هستند.

سازمان های حقوق بشری در قبال جنایت های بی رحمانه دولت میانمار چه موضع گیری داشته اند؟

نمایندگان سازمان های حقوق بشری به ویژه سازمان ملل متحد و دیگر داعیه دارانِ اجرای عدالت جهانی به کرّات به میانمار آمده اند و حتی خود شاهد ظلم و بیداد سران نظام هستند، اما در عرصه عمل نه مانع خونریزی های ارتش شده و نه کمک حال مردم مظلوم و بی دفاع مسلمان این کشور بوده اند که بدون شک در این زمینه منافع خود را در اولویت قرار می دهند.

بوداییان چه بهانه هایی را برای این جنایت ها دست آویز قرار می دهند؟

بهانه اصلی بوداییان افراطی که به واسطه آن، منجر به نسل کشی و روا داشتن انواع جنایات در قبال مسلمانان شده، ترس از شیوع اسلام در این کشور است.

آنها بارها به صورت رسمی، ترس خود را از تکرار تجربه کشورهایی مانند مالزی که در ابتدا بودایی بوده و سپس با گسترش اسلام، دولت اسلامی نیز تشکیل داده اند اعلام می کنند.

جالب است یاد آور شوم که در حال حاضر شرکت های بزرگ میانمار در دست ثروتمندان مسلمان است که این مسئله بودایی ها را برای جلوگیری از قدرت گرفتن هرچه بیشتر مسلمانان، به تکاپو انداخته است.

از این رو نظام با تمام توان و با اتکا به قدرت های استکباری ضد اسلامی نسل کشی مسلمانان مظلوم را در پیش گرفته اند که به یاری خدا این خون های به ناحق ریخته شده، دولت میانمار را به ورطه سقوط خواهد کشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha