جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی، در مراسم جشن غدیر روستای علوی کاشان غدیر را زیربنای حکومت ولی عصر(عج)، عاشورا، حاکمیت دین و انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: همه مشکلات جهان اسلام نتیجه جدایی از ولایت است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی عضو مجلس خبرگان رهبری ، در جشنواره غدیر دارالسیاده علوی مشهد اردهال کاشان که  درحسینیه سیدالشهداء این روستا برگزارشد، گفت: کسانی که وجود ولایت را کفران نعمت کرده و از پیام الهی سرباز زنند، راه به جایی نخواهند برد و راهشان راه عدالت نیست و در مسیر زلالت و گمراهی قرار خواهند گرفت.  

وی با اشاره به این که در چهارده قرن پیش، براساس آیه قرآن که اگر کسی بعد از پیامبر خاتم(ص) درب خانه علی نرود و ولایتش را نپذیرد، راه گمراهی و ضلالت را درپیش گرفته، افزود: براساس روایتی از امام صادق(ع) اگرکسی یک عمر نماز بخواند، شب زنده داری کند، روزه بگیرد،حج برود، زکات بدهد، اما در طریق ولایت علی نباشد، هیچ ثوابی فردای قیامت نخواهد داشت .

هیچ جامعه ای بدون رهبر نظم پیدا نخواهد کرد

وی، با بیان اینکه جامعه دینی بدون رهبر امکان پذیر نیست، گفت: براساس فرمایش حضرت علی(ع) هیچ جامعه ای بدون رهبر نظم پیدا نخواهد کرد، لذا کسی که  می خواهد امامت، رهبری، پیشوایی و مدیریت جامعه اسلامی را به عهده بگیرد، باید عادل بوده و شرایط لازم رهبری را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی، از روستای دارالسیاده علوی مشهد اردهال که بیش از 95 درصد آنها سادات هستند، به عنوان روستایی شهید پرور و عالم خیز نام برد و گفت: روحانیون، علمای بزرگ دینی وامت اسلامی باید از برکات غدیر بیش از پیش بهره مند شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که اگر سقیفه را مقابل غدیر قرار نمی دادند ، امروز دنیای اسلام دنیای وحدت، رشد، تعالی و همفکری بود، نه دنیای فقر، عقب افتادگی، کشتار، بی رحمی و بی عدالتی، گفت: کسانی که سقیفه را مقابل غدیر علم کردند تا زمان ظهور باید انحراف ها را بپذیرند.

انتقاد از سکوت جوامع بین المللی  در قبال وقایع تلخ  میانمار

وی، با انتقاد شدید نسبت به سکوت جوامع بین المللی خصوصا استکبار، کشورهای اروپایی در قبال کشتار و آواره نمودن مسلمانان میانمار، افزود: مدعیان حقوقبشر در مقابل نسل کشی در میانمار سکوت کرده اند و هیچ واکنشی نشان نمی دهند، این مسئله مایه شرم است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: دلیل این که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مسئولین نظام از مسلمانان میانمار حمایت می کنند، به خاطر این است که اسلام ما علوی است.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی، تشکیل داعش، طالبان و گروه های تروریستی وهابی را نتیجه جدایی از ولایت دانست و افزود: اگر آنچه را که از طرف پیامبراکرم (ص ) اعلام شده بود که ولایت علی و اولاد علی باشد اجرا می شد، امروز نباید دربلاد اسلامی با داعش، طالبان و القاعده روبرو باشیم.

وی، با بیان اینکه کسانی که  نعمت رهبری را کفران کنند و از پیام الهی سرباز زنند، راه به جایی نخواهند برد و در مسیر زلالت و گمراهی قرارمی گیرند، افزود : جامعه ای که  مردمانش پیرو روحانیت، علما و ولایت فقیه باشند، علوی  وحسینی بار می آیند.

گفتنی است، روستای دارالسیاده علوی در ۴۰ کیلومتری کاشان و درمنطقه اردهال واقع شده و میزبان فرزند امام محمد باقر(ع)، حضرت سلطان محمود(ع) است که با توجه به جمعیت کثیر سادات دراین روستا، هرساله مراسم  باشکوهی در ایام غدیر در روستا برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha