جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام علی علیه السلام

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) آران و بیدگل گفت: روحانیون درمقطع فعلی باید با حضوری فعال در پرداختن به واقعه غدیر اهداف و توطئه دشمنان را خنثی کنند، زیرا غدیر خم زمینه ساز حاکمیت حضرت مهدی (عج) است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدی نژاد، در جمع روحانیون و طلاب، ضمن تبریک عید غدیر خم به مسلمانان جهان، گفت: مهمترین رمز و راز عظمت عید غدیر در سیاسی بودن  آن است. در آن روز پیامبراکرم (ص) حاکم اسلامی را به مردم معرفی کرده اند و در بین همه احکام و دستورات دینی، درجایگاه بسیار رفیعی  قرار دارد.

وی، دلیل عظمت واقعه غدیر را در انتصاب حضرت علی(ع) به عنوان جانشین و وصی حضرت رسول(ص) دانست و افزود: پیامبر اکرم (ص ) در واقعه غدیر برای معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جایگزینی خود از فتنه ها می ترسید و این احساس را داشت برای از بین بردن کارش، جمعی دست به یک حرکت فتنه انگیز بزنند .

وی، بر اساس آیات قرآن فتنه را بالاتر از قتل دانست و گفت: درجنگ تلفات جانی و مالی است، ولی در فتنه خسارات فکری و فرهنگی است، لذا پیامبر اکرم (ص) از همان فتنه ای ترس داشت که بعد از ایشان در سقیفه شکل گرفت و تا الان این فتنه در بین مسلمانان جهان وجود دارد و خسارات بسیاری را برای امت اسلامی به همراه داشته است.

لزوم الگوگیری از حکومت امام معصوم(ع)

این مدیر حوزوی، واقعه  غدیر را به جهت حاکمیت معصوم بر مردم را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اگر چنانچه حاکمان اسلامی مانند حضرت علی (ع) و ائمه معصومین (ع) باشد و مردم از این حاکمان برای ایجاد جامعه اسلامی الگو بگیرند، کارساز خواهد بود، ولی اگر چنانچه حاکم همانند امیرالمومنین (ع) باشد، ولی اگر مردم به دنبال خودسازی و شناخت دین نباشند، جامعه با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد.

وی، غدیر خم را زمینه ساز حاکمیت ظهورحضرت مهدی (عج) در روی کره زمین دانست و به نقش بسیار مهم روحانیون و طلاب در زنده نگه داشتن غدیر اشاره کرد و گفت: علمای دینی باید به واقعه غدیر همانند واقعه عاشورا به عنوان مشعل تابان تاریخی بها بدهند .

مدیر مدرسه  علمیه امیرالمومنین (ع) آران و بیدگل،  نقش مردم را در احیای واقعه غدیر قابل ستایش دانست و افزود: هرچند مردم حرکت بسیار خوبی را دراحیای واقعه غدیر دارند، ولی تا رسیدن به قله بلند ولایت و امامت فاصله زیادی داریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha