جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ معاون استانداری قم بر لزوم تلاش در جهت اعزام مبلغان مستقر در مواکب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، یونس عالی پور ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی که در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ فاطمی و علوی از مهمترین رسالت های فرهنگی کشور است.

وی افزود:در ایام اربعین حسینی باید همه ظرفیت های استان را به کار بگیریم ولی باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که اهل سنت یا افرادی که از سایر مذاهب در میان زائران هستند باید موردتکریم قرار بگیرند.

عالی پور تصریح کرد: باید از گفتمان تکریم برای وحدت استفاده کرد و دستگاه‌های زیرمجموعه ستاد اربعین حسینی باید آمادگی لازم برای این وحدت‌آفرینی داشته باشند؛ از دیگر سوی باید

گزارشاتی که در سال قبل مبنی بر این موضوع داشتیم  که موکب آستان مقدسه حضرت معصومه(س) بسیار شلوغ بود چراکه نوع نگاه تبرکی میان مردم به این موکب وجود داشت.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم بیان کرد: اعزام زوار با قطار و از طریق حمل‌و نقل ریلی را باید در دستور کار داشته باشیم، فاصله 20 کیلومتری کشور عراق ریل نداریم، و این امکان در عراق وجود دارد که روزی 3 الی 4 هزار نفر از طریق قطار به کشور عراق بروند.

وی گفت: در میان قشرهای مختلف اصناف روحیه اهل‌بیتی و تکریم وجود دارد بخش بسیاری از موکب‌هایی که به عراق می‌روند جزو اصناف هستند و باید در راستای تبلیغ و ترویج بیشتر زوار تلاش صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم اظهار داشت: در حوزه فرهنگ هر آنچه تلاش و کار شود مسئله فرهنگی است، با آسیب‌شناسی‌های انجام‌شده مسائل فرهنگی سال گذشته کمتر شده بود اما درجاهایی نقصان داشتیم که باید برطرف شود، امسال نیز تعداد بسیاری روحانی و مبلغ اعزام خواهد شد.

عالی پور بابیان اینکه زمانمندی در زمینه اربعین بسیار مهم است، افزود: اگر می‌توانستیم هر موکبی دو روحانی مستقر برای مسائل فرهنگی کمک برساند بسیار خوب بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha