جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام زرینه

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا گفت: درس خواندن جدی در حوزه های فقه، اخلاق و اعتقادات مهمترین وظیفه طلبه در این جایگاه است وامرتحقیق وپژوهش باید اولویت اصلی طلاب قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد همایون زرینه در مراسم تجلیل از طلاب و اساتید پژوهشگر حوزه علمیه خواهران این شهرستان، به موضوع پژوهش در حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: سازگارترین کاری که یک طلبه خواهر می‌تواند در کنار زندگی شخصی انجام دهد، کار پژوهشی است و این کار در تقویت روح نشاط و امیدواری در طلبه‌ها بسیار مؤثر است.

بهترین وضعیت برای تحصیل بانوان در حوزه دین

وی افزود:  وضعیت فعلی حوزه های علمیه خواهران، دارای بهترین وضعیت برای تحصیل بانوان در حوزه دین است و در بهترین زمان با وجود ابزار پژوهش، تحصیل و تبلیغ قرار داریم که از برکت پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد:  انسان با تحقیق و پژوهش می‌تواند در طول عالم زنده بماند و افراد زیادی از فیض عمل به تحقیقات شما تا قیامت بهره مند خواهند شد.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا بیان داشت:  باید در پژوهش نوآوری باشد و به دنبال سرچشمه‌ها بوده و مظلومیت نظام اسلامی و ائمه اطهار (ع) را در نظر بگیریم و با ابزاری که حوزه در زمینه پژوهش در اختیار ما قرار داده، تلاش کنیم و با نیت الهی به دنبال تحقق اهداف باشیم.

پژوهش به شکل برنامه ریزی شده و مدون

مسئول مدرسه علمیه امام صادقر (ع) شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: طلاب و روحانیون برای موفقیت در مسیر علمی باید به شکل برنامه ریزی شده و مدون پژوهش هایی را که منتهی به حل مشکلات جامعه می شود، انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین زرینه بیان داشت:  طلاب باید همراه با راهنمایی اساتید و علما مهمترین نیازهای جامعه را دریافت و رساله های منظم ودقیقی ارائه نمایند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تربیت طلبه طراز انقلاب اسلامی، بیان کرد: طلاب علاوه بر تهذیب و تزکیه نفس و فراگیری علوم دینی در زمینه های ادبیات، فقه، اصول، فلسفه و منطق به پژوهش نیز مبادرت ورزند.

استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: با توجه به این که برای هر نعمتی، شکری لازم است ، لذا شکر نعمت بزرگ طلبگی و سربازی امام زمان(عج) این است که طلاب با جدیت مضاعف دروس را دنبال کرده، عمده وقت خود را صرف بحث و درس و مطالعه و تحقیق کنند و همواره مراقب باشند وقت ارزشمندشان بیهوده نگذرد.

خاطر نشان می شود در این مراسم، از 25 نفر از اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران این شهر در امر پژوهش تقدیر گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha