جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین ، محصول غدیر را فرامذهبی و بین المللی خواند و گفت: مسلمانان وظیفه دارند تا به فریاد مظلومان عالم به ویژه مسلمانان میانمار و یمن برسند و جهان اسلام نباید نسبت به این گونه فجایع انسانی و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان سکوت اختیار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، روز یکشنبه در دیدار با مسئولان و پژوهشگران دانشگاه راه سعادت کشور افغانستان که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در کشورهای میانمار و یمن را محکوم کرد و اظهارداشت: ظلم علیه انسان‌ها از هر نژاد و ملیت و با هر دینیT از نظر اسلام محکوم است و هرگز تایید نمی شود.

وی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) در خصوص دستگیری از مظلومان، گفت: رسول اکرم(ص) فرمودند، اگر مسلمانی فریاد کمک‌ خواهی مسلمان و یا غیر مسلمانی را بشنود ولی به فریادش نرسد، مسلمان نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مسلمانان وظیفه دارند تا به فریاد مظلومان عالم به ویژه مسلمانان میانمار و یمن برسند و جهان اسلام نباید نسبت به این گونه فجایع انسانی و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان سکوت اختیار کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، غدیر را متعلق به همه انسان‌ها دانست و گفت: غدیر به طایفه و ملت خاصی تعلق ندارد و محصولی بین‌المللی است و آینده جهان با نقشه‌ای ساخته خواهد شد که رسول اکرم (ص) در برکه غدیر ترسیم کرده‌اند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، انسجام کشورهای اسلامی را نیازمند تبیین درست سیاسی از ولایت خدا دانست و اظهارداشت: اگر ولایت خدا را جدی بگیریم و آن را به درستی تبیین کنیم، نقشه آن‌هایی که با نام اسلام دست در دست کافران دارند، رو می‌شود.

 امام جمعه قزوین ادامه داد: قرآن مهمترین و مسلم ‌ترین منبع دینی است و اگر حقایق قرآن را جدی بگیریم و آن را دنبال کنیم هیچ گاه کفار بر ما مسلط نخواهند شد و مسلمانان  منافقانه دست در دست کفر نمی‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: توجه به زیرساخت‌های فکری و اندیشه دینی در افغانستان بسیار مهم و ضروری است و در این مسیر قرآن که مورد قبول همه فرق و مذاهب است سرمایه عظیمی به شمار می‌آید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha