سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدرسه اسلامی درهای خود را به روی طوفان زدگان ایرما باز کرد

حوزه/یک مدرسه اسلامی در فلوریدای مرکزی برای کسانی که از طوفان ایرما گریخته‌اند پناهگاه ایجاد کرده و جا و غذا برای شهروندان آمریکایی فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، یک مدرسه اسلامی در گولدنرود در ایالت فلوریدای آمریکا درهای خود را به روی شهروندان آمریکایی که از طوفان ایرما گریخته و در جستجوی پناهگاهی هستند باز کرده است.

بسیم شعبان، مدیر روابط عمومی جامعه اسلامی فلوریدای مرکزی در این باره به خبرنگاران گفت: ما می‌توانیم تقریبا 200 نفر را پناه بدهیم. در صورت قطعی برق هم یک ژنراتور اضطراری داریم.

وی افزود: ما هم مانند بقیه اخبار مربوط به طوفان جدید را دنبال می‌کردیم. هر کسی که در جستجوی پناهگاه باشد می‌تواند از شهر تمپا، جنوب فلوریدا به اینجا بیاید و ما در کنار اعضای جامعه خودمان با اتحاد ایستاده‌ایم.

شعبان افزود: با توجه به ظاهر این طوفان اخیر انتظار داشتیم تعداد بیشتری نیز برای پناه گرفتن به اینجا بیایند.

به گفته شعبان، تا بعد ازظهر روز گذشته حداقل  15 تا 20 خانوار برای پناه گرفتن به این مدرسه اسلامی مراجعه کردند که بخشی از آن‌ها از جامعه اسلامی و بخش دیگر از غیرمسلمانان و مسیحیان بودند. بعضی از کسانی که برای پناه گرفتن به این مسجد آمدند را نیز پناهندگانی تشکیل می‌دادند که تازه به آمریکا آمده بودند.

خانواده‌ها در باشگاه مدرسه سکنی گزیده، پس از صرف غذا و سرگرم شدن با وسایل ورزشی مدرسه، در نمازخانه مدرسه به استراحت پرداختند.

طوفان ایرما صبح یکشنبه به سواحل فلوریدا در ایالات متحده آمریکا رسید و پس از وارد آوردن خساراتی در جزیره «کی وست» و شهر میامی واقع در جنوب این ایالت و به جای گذاشتن دست کم سه کشته به سمت غرب در حرکت است. در میامی طغیان دریا سبب جاری شدن سیل شده به گونه ای که خیابان های مرکزی شهر به زیر آب فرو رفته اند.

بر اساس آخرین گزارش ها چشم طوفان عظیم ایرما بعد از ظهر یکشنبه در سواحل غربی فلوریدا، درست در جنوب شهر ساحلی ناپل به زمین رسید و با سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت شهر مارکو آیلند را در نوردید.

مرکز اسلامی فلوریدا

مرکز اسلامی فلوریدا

مرکز اسلامی فلوریدا

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha