جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غدیر

حوزه/ سومین کنگره «ضیافت شعر غدیر» با هدف تولید و اشاعه شعر غدیر به عنوان یک پایه اثر گذار در فرهنگ عامه، به میزبانی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،حجت الاسلام سید محمد حسن شریعت موسوی دبیر کنگره شعر غدیر، امروز  در جمع خبرنگاران با اعلام خبر برگزاری سومین کنگره شعر غدیر در اصفهان گفت: این کنگره در دوسال گذشته با استقبال مردم و شعرا رو به رو شد که هدف آن تولید و اشاعه شعر غدیر به عنوان یک پایه اثر گذار در فرهنگ عامه است. 

وی با تاکید بر اهمیت شعر و فرهنگ شعر در میان مردم ایران و خصوصا اصفهان افزود: مهمانان این کنگره از سراسر کشور برای عرض ارادت به اهل بیت(ع) به ویژه امیرالمومنین(ع) به اصفهان خواهند آمد و خروجی این کنگره در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

دبیر کنگره شعر غدیر افزود: اولین حرکت هدفمند بعد از واقعه غدیر شعر است که حسان ابن ثابتِ صحابی، اولین شاعر غدیر با تایید و تشویق شخص پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله رو به رو شد و بعد از آن شعر غدیر توسط حضرات معصومین علیهم السلام یکی پس از دیگری جدا پیگیری گردید که شاعران پارسی گوی رتبه ممتازی را در این مقام به خود اختصاص داده اند.

این کنگره همچنین منتخبانی خواهد داشت که استاد محسن ناصحی، استاد علی فردوسی و استاد عباس شاهزیدی از داوران این ضیافت شعر خواهند بود.

گفتنی است، سومین کنگره شعر غدیر  فردا سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا درحسینیه مرحوم عماد زاده شهر اصفهان واقع در خیابان احمد آباد، کوچه باغ توت برپا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha