پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محبی

عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: وظیفه دولت های اسلامی است که به جای همراهی با رژیم صهیونیستی و سکوت در قبال کشتار مسلمانان چه در فلسطین و یمن و چه در میانمار، در برابر نسل کشی پیروان پیامبر خاتم (ص) بپاخاسته و دست کم با تشکیل اجلاس فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی، عزم خود را برای جلوگیری از کشتار مردم بیگناه میانمار نشان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد محبی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه التفاتیه قزوین ضمن تبریک ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع) به فضائل اخلاقی و علمی این امام رئوف اشاره کرد و گفت: حضرت امام موسی کاظم (ع)  بخشنده ترین مردم زمان خویش بود و همیشه با معبود خود در خلوت به راز ونیاز وعبادت شبانه مشغول بود وبسیاری  از شب ها را تا سپیده صبح به دعا و مناجات می پرداخت .

وی افزود: عبادت و راز و نیاز آن بنده صالح خدا همگان را مجذوب خود ساخته بود، و حتی زمانی که در زندان هارون الرشید قرار گرفت، از این که جای خلوت با دوست نصیبش شده از خدای متعال تشکر می کرد.

حجت الاسلام محبی در ادامه اظهار تاسف از کشتار مردم بی گناه میانمار و سکوت مدعیان حقوق بشر، بیان داشت: اگر کشورهای اسلامی رهبران صالحی داشتند و به آمریکا سرسپرده نبودند، ساکت نمی نشستند و امروز این جنایات رخ نمی داد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  جنایات وحشیانه بودایی ها و دولت میانمار در کشتار و سوزاندن زن و مرد، کودک و پیر که جز مسلمان بودن جرمی ندارند، غیرقابل تحمل است و نهادهای حقوق بشری نشان داده اند که هیچ اراده ای در پیگیری قتل عام مسلمانان ندارند.

وی ادامه داد: سکوت برخی مسلمانان جهان و بی تفاوتی مسئولان سازمان ملل متحد مقابل جنایت های ددمنشانه استکبار جهانی از جمله آمریکا و متحدانش در کشورهای اسلامی شرم آور است.

حجت الاسلام محبی افزود در جهان اسلام مشکلات فراوانی وجود دارد که یکی از آنها جنگ ناجوانمردانه و غیر انسانی آل سعود علیه ملت مظلوم یمن است که از سال 2015 میلادی با حمله هوایی و با همراهی کشورهای منطقه به رهبری عربستان آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: وظیفه دولت های اسلامی است که به جای همراهی با رژیم صهیونیستی و سکوت در قبال کشتار مسلمانان چه در فلسطین و یمن و چه در میانمار، در برابر نسل کشی پیروان پیامبر خاتم (ص) بپاخاسته و دست کم با تشکیل اجلاس فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی، عزم خود را برای جلوگیری از کشتار مردم بیگناه میانمار نشان دهند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که اگر امروز به طور قاطع با توطئه نسل کشی در میانمار و سایر نقاط جهان مقابله نشود، روند کشتار مسلمانان به سایر کشورها  ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha