چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌‌الاسلام موسوی مقدم

حوزه/ قائم مقام سازمان صدا و سیمای کشورمان گفت: در عصری که هجمه ها و ناتوی فرهنگی از سوی غرب شکل گرفته است و ما در جنگ نامتقارن با رسانه های معاند هستیم، مفتخریم که ارزشی بودن و ارج نهادن به بنیان خانواده ، ویژگی بارز رسانه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و وجه ممیزه رسانه ملی با رسانه های غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  حجت‌الاسلام و المسلمین سید رمضان موسوی مقدم، قائم مقام صدا و سیما  عصر امروز در همایش «قرآن، کودک و نوجوان و رسانه» که در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد، اظهارداشت: یکی از مهمترین وظایف امروز ما این است که متناسب با مقتضیات زمان و شرایط روز اثر تولید کنیم.

وی افزود: در روایتی از امام علی(ع) بیان شده است که در تربیت فرزندان خود بر رعایت آداب دوره خود برای آنان تاکید نکنید زیرا آنان برای دوره دیگری خلق شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم تصریح کرد: مخاطب امروز ما در شرایط متفاوتی از گذشته است و شاید درطول تاریخ این شرایط وجود نداشته است؛ ما از حیث معارف هیچ کمبودی نداریم و قرآن به عنوان اقیانوس بیکرانی است که هرقدر در آن غور کنیم از آن درهای بیشتری استخراج خواهیم کرد.

وی افزود: قرآن مربی  و آنقدر حلاوت دارد که طرفة‌العینی در کام مخاطب می‌نشیند و مجموعه روایات نیز ذخیره عظیم و منحصر به فرد است و این داشته‌ها در میان تمامی مکاتب واقعا بی نظیر است.

قائم مقام صدا و سیما بیان کرد: فرهنگ ملی ما نیز مشحون از فرهنگ قرآنی و دینی است و این سرمایه بزرگ در مواجهه با جنگ نرم رسانه‌ای دنیا و غرب، توان ایستادگی و مقاومت را به خوبی دارد و این هجوم‌ها نخواهند توانست به جایی برسند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم عنوان کرد: قرآن و روایات به صورت عام این توانایی را دارد که هجوم فرهنگی غرب را استحاله کند، زیرا از وحی و خالق هستی و خاستگاه اصلی انسان سرچشمه می‌گیرد و وظیفه ما استفاده درست از آن است.

وی با تشریح رفتارهای اجتماعی، از خانواده به عنوان مهمترین رکن سازنده اعضای جوامع یاد کرد و گفت: بدون شک در آموزه ها دینی ما تربیت، یادگیری و سازندگی شخصیت اجتماعی افراد از کانون خانواده شکل می گیرد، لذا باید مراقب بود که الگوی لیبرال دموکراتیک غرب نسبت به روابط اعضای خانواده و استقلال محوری و خانواده گریزی در بین فرزندان و جوانان ما نهادینه نشود.

قائم مقام صدا و سیما شیوه غیرکلامی در مدیریت خانواده را یکی از شیوه های مدیریتی در اسلام دانست و تأکید کرد: در نظام خانوادگی همه شئونات اخلاقی باید حفظ و رعایت شود و این مهم همواره مورد تائید تمامی اندیشمندان و روانشناسان فرد و جامعه است.

حجت الاسلام  والمسلمین موسوی مقدم در بخشی دیگر از سخنان خود به تبیین نقش و جایگاه مادران در نظام تربیتی اسلام پرداخت و گفت: موفقیت مردان و مدیران کشور در کارزار مقابله با غرب مرهون از خودگذشتگی و صبر همسران و مادران است، همانگونه که در تمامی دوران انقلاب اسلامی ایران به ویژه در دوران دفاع مقدس همواره پشتیبان فرزندان رزمنده و فرماندهان جنگ تحمیلی بوده اند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha