جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جنایات میانمار

حوزه/دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به سکوت و انفعال برخی کشورهای مسلمان در مقابل کشتار مسلمانان میانمار تأکید کرد: کشورهای اسلامی در مقابل کشتار مسلمانان میانمار سکوت نکنند.

حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن محکوم کردن حوادث میانمار و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان اظهار داشت:  تمام کشورها در قبال این‌گونه جنایات مسئول هستند، لیکن مسلمانان‌ ازلحاظ انسانی و اعتقادی نسبت به مسلمانان دیگر مسئول‌تر هستند.

وی با انتقاد از اینکه برخی از دولت‌های به اصلاح اسلامی در قبال جنایت‌ها و ظلم‌های صورت گرفته علیه مسلمانان میانمار سکوت اختیار کرده‌اند، افزود: امام علی (ع) وقتی باخبر می‌شود که به یک زن یهودی جسارت شده است و مردم در مقابل این جسارت سکوت کرده‌اند از این بی‌غیرتی فریاد می‌زند «فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا کَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ کَانَ عِنْدِی بِهِ جَدِیراً»؛ اگر انسان مسلمان از شنیدن خبر این بی‌غیرتی و سکوت دق کند، حق دارد.

مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) این سکوت را مایه دق می‌داند، اما برخی کشورهای مسلمان اکنون در قبال نسل‌کشی، کودک سوزی و تجاوز به زن مسلمان سکوت اختیار کرده‌اند که مایه ننگ است.

وی با بیان اینکه کاش عالم اسلام این درد عظیم را درک کند و خون آن به جوش آید، خطاب به سران دولت‌های عربی منطقه، اظهار داشت: کاش تیزی شمشیرهای شما در رقص شمشیر با شیاطین عالم رگ غیرتتان را قطعه‌قطعه کند که خبر تجاوز به دختران مسلمان میانمار، وجدان کثیفتان را به درد نمی‌آورد.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی خاطرنشان کرد: امروز ما مردم ایران اسلامی به سران این دولت‌های اسلامی که در مقابل این جنایت‌ها سکوت اختیار کرده‌اند، اعلام می‌کنیم مرگتان باد که ظلم‌های رفته بر مردم مسلمان میانمار دل‌های سراسر کینه و بخل و خباثتتان را به درد نیاورده است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha