پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری-قائم مقام مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به محور قراردادن نظرات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در تصمیم گیری و برنامه ریزی های حوزه، از گسترش رشته های تخصصی در حوزه های استان ها خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، در حاشیه دیدار با آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حوزه علمیه کاشان را از حوزه های معتبر کشور خواند و گفت: ان شاءلله با دایر شدن رشته های تخصصی در کاشان شاهد تنوع بیشتر در آموزش حوزه های علمیه و بازدهی بیشتر طلاب علوم دینی و فضلای حوزه در سطح جامعه باشیم.

رشته های سطوح عالی در سال تحصیلی جدید

وی با اشاره به رویکرد گسترش رشته های تخصصی، در حوزه های استان ها، افزود: رشته های تفسیر، علوم حدیث، فلسفه، کلام، مهدویت، نهج البلاغه، و مجموعه ای از رشته ها و گرایش های مرتبط، در سال جاری، در سطح کشور دایر می گردد.

تلاش برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب و مراجع عظام

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با تاکید بر محور قراردادن نظرات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در تصمیم گیری و برنامه ریزی های حوزه های علمیه، افزود : همان طورکه  از سالیان گذشته تاکنون در زمان رهبری امام راحل و  در دوران رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای نیاز به بازخوانی مجموعه نظریات و دیدگاه ها برای تحقق مطالبات حضرت امام ، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید داشتیم، درحال حاضر دیدگاه های این بزرگان در دستور مدیریت حوزه های علمیه و شورای عالی حوزه قرار دارد.

تاکید بر ارتقاء کیفی و کمی پذیرش  طلاب

وی، ارتقاء کیفی و کمی در پذیرش  طلاب حوزه های علمیه را مورد تاکید قرارداد و گفت: دربخش پذیرش علاوه بر این که بر ارتقاء پذیرش حوزه های علمیه تمرکز داریم و باید از جهت  کمی رشد کنیم، برای بالا بردن کمیت پذیرش درجذب طلاب نیز برنامه منسجمی را در دستور کار قرار داده ایم.

مهمترین برنامه های حوزه های علمیه

قائم مقام مدیرحوزه های علمیه کشور، ایجاد کرسی های شیعه شناسی و فقه شیعه در دانشگاه های معتبر جهان را از مهمترین برنامه های حوزه های علمیه  برای پاسخگویی به نیازهای عرصه بین الملل عنوان کرد و گفت: حوزه، پاسخگویی به مطالبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جامعه و نیازهای بین الملل را در دستور کار قرار داده است.

وی، به رویکرد محسوس تبلیغی حوزه های علمیه در فضای مجازی با استفاده از ابزار روز برای پاسخگویی به نیازهای جامعه اشاره کرد و گفت: در این زمینه، مرکزی به نام "آموزش های مهارتی" برای ساماندهی آموزش های مهارتی طلاب در قم ایجاد شده است.

آموزش فراگیر معارف اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در پایان، دایر کردن مراکزی برای آموزش معارف اسلامی جهت علاقه مندان به فراگیری معارف اسلامی با رویکرد و محوریت حوزه  را از دیگر برنامه های حوزه  عنوان کرد و گفت : امیدواریم افراد علاقه مند در مراکزی که بدین منظور ایجاد خواهد شد، بتوانند یک دوره معارف اسلامی، اعم از مسائل فقهی، شرعی، اعتقادی، قرآن و حدیث را فرا گیرند.
 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha