پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بویین زهرا گفت: ما به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید در جامعه سرآمد رعایت اخلاق و ادب باشیم تا بتوانیم تاثیرگذاری بیشتری در میان مردم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد همایون زرینه، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا گفت: علم  راه سعادت، تکامل را به انسان می آموزد و پیدایش علم و دانش با خلقت انسان برابری می کند  و همواره بشر در صدد آن بوده که بفهمد و درک نماید، علم و دانش در زندگی  انسان دارای  جایگاه ویژه ای است.

وی ادامه داد:  انسان هر قدر به علم و فناوری توجه و در مسیر آن گام بردارد، به همان اندازه به کمال نزدیک و به سعادت دست پیدا می کند، چرا که در اسلام یاد گرفتن علم برای همه انسان ها از زن و مرد الزامی است وانسان جاهل نمی تواند به کمال دست پیدا کند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: امروزه اهمیت علم و دانش بر بشریت مخفی نیست و همه مکاتب بشری و ادیان آسمانی بر کسب علم و دانش تأکید دارند و پیشرفت و ترقی در مسیر علم را افتخار آمیز  می دانند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا ادامه داد: هر آغازی، فرصت خوبی است که با نشاط و سرزندگی و حس نو شدن همراه است و باید از این فرصت استفاده کنیم و با برنامه ریزی و هدف گذاری مطلوب و درست، به سمت جلو گام برداریم.

حجت الاسلام زرینه خاطرنشان کرد: ما به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید در جامعه سرآمد رعایت مکارم اخلاق و ادب باشیم تا بتوانیم تاثیرگذاری بیشتری در میان مردم داشته باشیم.

وی به جایگاه ارزشمند بانوان در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: اسلام نگاه ویژه ای به کرامت زن دارد و طبق روایات، ائمه معصومین(ع) جایگاه زن را یک جایگاه الهی دانسته و نقش او را در تربیت فرزند و همسرداری بسیار مهم تلقی کرده اند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا در پایان گفت: بدون شک یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، انجام تحولات شگرف در حوزه زنان بوده که زمینه را برای فعالیت های سالم و تاثیرگذار در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مهیا کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha