سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سینمای دینی

حوزه/ اگر دانش کافی را در زمینه محتواهای رسانه ای به خصوص در بین اندیشمندان اسلامی نداشته باشیم، در بسیاری از موارد ارائه مفاهیم دینی در سینما اثرگذار نخواهد بود و چه بسا که نتیجه عکس داشته باشد، لذا ضروری است طلاب و پژوهشگران دینی با زبان رسانه آشنا شوند تا بتوانند از این فرصت بیشترین بهره را ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مهدی احمدی، تهیه کننده صدا وسیمای مرکز قزوین، در کارگاه آموزشی رسانه طلاب که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین برگزارشد، به نقش تاثیرگذار سینما اشاره کرد و گفت: صنعت سینما قابلیت عرضه انواع محتواها را دارا می باشد و باید از این ابزار برای ترویج معارف دینی و اسلامی استفاده کرد.

تهیه کننده صدا وسیمای مرکز قزوین ادامه داد: اگر دانش کافی را در زمینه محتواهای رسانه ای به خصوص در بین اندیشمندان اسلامی نداشته باشیم، در بسیاری از موارد ارائه  مفاهیم دینی در سینما اثرگذار نخواهد بود و چه بسا که نتیجه عکس داشته باشد،  لذا ضروری است طلاب و  پژوهشگران دینی با زبان رسانه آشنا شوند تا بتوانند از این فرصت بیشترین بهره را ببرند.

و با تاکید بر این که سینما امروز بستر مناسبی برای برای ترویج و تبلیغ دین و محتوای ناب اصیل اسلامی است، ادامه داد: سینمای دفاع مقدس را اگر با تعریف وسیع سینمای دینی در نظر بگیریم، جزء سینمای دینی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی از سنیمای دینی پشتبیانی نکنیم، جبهه منسجم و شبه منسجمی که در آن طرف این مرزبندی قرار دارد و سال ها به جادوی سینما و رسانه دست پیدا کرده و پشتبیانی خوبی هم از آن می شود و دست بازتری خواهد داشت، غلبه خواهد یافت.

تهیه کننده سیمای مرکز قزوین تصریح کرد: سینمای انقلابی باید شأنی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشد و سینمای استراتژیک یعنی سینمای هدفمند مبتنی بر هنر استراتژیک که بتوان به کمک آن ساز و کار دین را به عرصه جامعه آورد و پرچم دار این حرکت در ابتدا سید مرتضی آوینی و هم قطاران او بودند

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha