پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسلام‌هراسان بر دیوار مرکز اسلامی پورتلند «مارک داعش» زدند

حوزه/ مرکز اسلامی شهر پورتلند مورد حمله اسلام‌هراسان قرار گرفت و عده‌ای شبانه با حمله به این مرکز، با اسپری رنگ شعار داعش بر دیوار مسجد نوشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از kptv، مرکز اسلامی جدید شهر پورلتند، بزرگترین شهر ایالت اورگان در آمریکا مورد تهاجم خرابکاران اسلام‌هراس قرار گرفت و شعارهای ضداسلامی بر درب مسجد نوشته شد. درحالی که عده‌ای شبانه به این مرکز حمله کرده و با اسپری رنگ، شعار «داعش» بر دیوار مسجد نوشته‌اند، ساکنان مسلمان نگران هستند اسلام‌هراسی بار دیگر در محله آن‌ها چهره نشان دهد.

حارث ظفر، سخنگوی مرکز اسلامی می‌گوید: در حواشی 11 سپتامبر معمولا چنین اتفاقاتی می‌افتد و مسلمانان نگران چنین حادثه‌ای بودند.

ظفر افزود: ناراحت کننده است! وقتی کودکان ما و اعضای مسجد ما هنگام ورود به مسجد این صحنه را ببینند. روی شعار را با رنگ می‌پوشانیم، اما این احساس که نژادپرستی و اسلام‌هراسی همچنان ادامه دارد نگران کننده است.

این سخنگوی مسجد مسلمانان در پایان گفت: من پیامی به مردم پورتلند دارم که بیایید در کنار هم بایستیم و نترسیم و به نژادپرستان نشان دهیم که ما مرعوب این اقدامات آن‌ها نمی‌شویم.

در این میان شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» این حادثه را محکوم کرده و اعلام کرده این اتفاق احتمالا در ارتباط با سالگرد یازده سپتامبر اتفاق افتاده است.

قربانیان داعش را داعشی خطاب نکنید!

سمب حسینی از این شورا گفت: آن‌ها پناهندگان و مهاجرانی را هدف قرار داده‌اند که خودشان از داعش به اینجا پناه آورده‌اند. اینکه این علامت قبیح را بر در مرکزی بنویسند که ساکنانش از آن نفرت دارند و برای نجات جان‌شان از آن گریخته‌اند، بسیار دلخراش است.

آلیشا هیلتون از همسایگان این مرکز اسلامی می‌گوید: ما با مسلمانان مشکلی نداریم، آن‌ها با ما رفتار خوبی دارند و همیشه سلام و علیک داریم. من دیگر به فیس بوک سر نمی‌زنم چون تمام آنچه می‌بینم اسلام‌ستیزی است، اما وقتی بیرون آمدم و این واژه وحشتناک را رو درک ساختمان دیدم بسیار ناراحت شدم.

محمد فرح  دبیر مرکز اسلامی نیز گفته آن‌ها در تلاش هستند سیستم‌های امنیتی بهتری برای مسجد نصب کرده و امیدوارند پلیس عاملان این اقدام را دستگیر کند.

گفته می‌شود پلیس در حال انجام تحقیقات در این زمینه می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha