شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با تاکید بر ضرورت توجه به معیارهای گزینش در جذب افراد، تصریح کرد: در عزل و نصب ها باید تعهد و شایستگی ملاک باشد نه جناح بازی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با مسئولان گزینش استانداری های شرق کشور اظهار کرد: انسان موجودی است که سر دوراهی قرار نمی‌گیرد، بلکه سر چند راهی قرار دارد و همین گزینش، امتیاز انسان بر جمادات، حیوانات و نباتات است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد:  انسان به دلیل گزینشی که انجام می دهد، ثواب و گناه برایش ثبت می‌شود، اگر درست گزینش کند ثواب کرده و اگر اشتباه گزینش کند گناهکار خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر در کار شخصی خود خوب گزینش کنیم ثواب و عقابش به خودمان می‌رسد، اذعان کرد: وقتی که گزینش به مسائل سیاسی، نظامی و اجتماعی برسد  سرنوشت یک ملت و جامعه تحت تاثیر آن گزینش خواهد بود.

گزینش بر نسل های آینده هم تاثیر گذار است

رئیس شورای علمیه خراسان جنوبی افزود: گزینش نه تنها برای نسل امروز تاثیر گذار خواهد بود، بلکه برای نسل های آینده هم گزینش یک فرد برای مدیریت و مسئولیت تاثیر گذار بوده و باید شخص گزینش کننده که برای رضا خدا خدمت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: گزینش کار بسیار حساسی است در عین حالی که اگر واقعا آن‌چنان که عقل، خدا و وجدان انسان ایجاب می‌کند عمل کند به همان میزان اجر و ثواب خواهد برد.

وی خاطر نشان کرد: کسی که گزینش می‌کند می‌خواهد امانت میلیارد ها انسان را به دست یک فرد بدهد و باید توجه کند که امانت مردم را به دست چه کسی می‌سپارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به منشور حکومتی امام علی علیه السلام به مالک اشتر، تصریح کرد: امام علی علیه السلام موضوع گزینش را مورد توجه قرار داده و به مالک اشتر فرموده است گزینش باید با شرایط خاص باشد، چرا که امانت است  و باید به اهلش برسد.

رئیس شورای علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: فردی که به عنوان یک مدیر انتخاب می‌شود برای 30 سال مسئولیت اداری خودش مسئول است و بعد از آن در طی مدت کاری افرادی که به واسطه او انتخاب می‌شوند تاثیر خواهند داشت و باید فردی انتخاب شود که درست عمل کند.

بدترین مردم کسی است که عالم بقای خود را فدای چند روزه دنیا کند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: بدترین مردم کسی است که عالم بقای خودش را فدای چند روزه دنیای خودش کند و بدتر از او کسی است که آخرت، عقل، فطرت، وجدان و خدای خود را به دنیای دیگری بدهد.

وی اظهار کرد: برخی ها با بازی های حزبی باعث بدبختی خود و جامعه می‌شوند، این افراد باید بدانند بار کج به منزل نرسیده و اینها همه دام شیطان است.

مسئولیت قدرت نیست بلکه فرصت است

رئیس شورای علمیه خراسان جنوبی تصریح کرد: گاهی اوقات مردم گلایه دارند از اینکه نیرو های خوب را بر می‌دارند و از حزب و جناح خود کسی را انتخاب کرده که به درد نمی‌خورد که اگر اینگونه باشد وای به حالشان.

وی خاطر نشان کرد: آدم این دو روزی که مسئول است فکر می‌کند قدرت دارد، این قدرت نیست بلکه فرصت است.

گزینش باید بر اساس معیار و قانون باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: گزینش باید بر اساس معیار و قانون باشد نه اینکه یک فردی را که  رئیس یا حزب می‌پذیرد، گزینش کرد، گزینش یک فرد برای مدیریت و سمت دادن به نظر رئیس و حزب ربطی ندارد و کسی که مسئول گزینش است باید بر اساس قانون و معیار گزینش کارش را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: زمانی که قرار است برای یک گزینش رئیس تحکم کرده و قانون زیر پا گذاشته شود این گزینش هیچ ارزشی ندارد.

وی تاکید کرد: کشور مال مردم است و خدا مالک کشور بوده، کشور مال حزب و جناح نیست و کشور جمهوری اسلامی بعد از خدا مردم مالک آن بوده که باید به نظر مردم احترام گذاشته شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: دولت به معنای عام و خاص نوکر مردم بوده و اگر خلاف این عمل کند به مردم که اربابانش هستند خیانت کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha