چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سازمان حسین کیست

حوزه/ اعضای انجمن خیریه «حسین کیست؟» شاخه اورلاندو همایش یک روزه‌ای با عنوان «حسین (ع)، صدای عدالت و برابری» را با هدف آشناسازی مردم بلاد غرب با شخصیت برجسته سیدالشهدا برگزار می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همایش یک روزه « حسین (ع)، صدای عدالت و برابری» یک شنبه دو هفته آینده، 24 سپتامبر 2017 مصادف با سوم محرم، در ساعت 1-6 در  پارک دریاچه ائولا،  شهر اورلاندو، واقع در ایالت فلوریدای آمریکا برگزار می‌شود. این گردهمایی با قرائت قرآن مجید آغاز شده و سپس مراسم راهپیمایی  عزاداران حسینی برگزار شده، و در نهایت نیز نشست اصلی شامل سخنرانی، دکلمه و شعر با موضوع عاشورا به اجرا گذاشته خواهند شد.

درحالی که زمان زیادی تا آغاز ماه محرم، و عاشورا و تاسوعای حسینی باقی نمانده، جوانان بنیاد خیریه اهل بیت «حسین کیست؟» در سرتاسر دنیا فعالیت‌های مختلفی را به منظور بزرگداشت یاد آن امام معصوم (ع) و شهدای 72 تن آغاز کرده‌اند. در همین راستا سازمان خیریه اسلامی «حسین کیست؟» شاخه اورلاندو برگزارکننده این همایش خواهد بود که هدف آن آشناسازی مردم بلاد غرب با امام حسین (ع)، به عنوان پیشوای الهام بخش بشریت است که برای آنچه بدان باور داشت، تا پای جان ایستاد و دست از جان شست.

در اطلاعیه این نشست آمده است: در این مراسم گردهم می‌آییم تا میراث امام حسین (ع) را با جامعه محلی شهر اورلاندو به اشتراک بگذاریم. امام حسین (ع) شخصیتی است که  1.5 میلیارد نفر در سرتاسر دنیا او را به نام سیدالشهدا را می‌شناسند، آیا شما هم می‌خواهیم با این مرد بزرگ آشنا شوید؟

بنیاد بین المللی «حسین کیست؟»

«حسین کیست» سازمان عام المنفعه و خیریه ثبت‌شده در انگلستان است که با هدف آشنایی مردم جهان با امام حسین (ع) و قیام عاشورا و الهام گرفتن از ارزش‌های انسانی شخصیت سیدالشهدا مانند مساوات میان انسان‌ها و پیروان ادیان مختلف و با کوشش تعدادی از جوانان لندن در سال ۲۰۱۲ م. شروع به کار کرد و اکنون در بیش از ۶۰ شهر جهان شعبه دارد.

سازمان«حسین کیست؟» منحصر به مسلمانان نیست و غیر مسلمانان نیز در این مجموعه عضو هستند و تلاش می‌کنند با حرکت‌های مدنی، اسلام، مراسم مربوط به آن و دین‌دارانش را به دنیا معرفی کنند. همچنین این سازمان از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی نیز برای معرفی امام حسین (ع) به جهانیان استفاده می‌کند.

این بنیاد هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، نروژ، استرالیا، نیجریه، کویت، لبنان، هند و پاکستان در حال فعالیت است و توانسته حامیان بسیاری را از ادیان، نژادها، اقوام و فرهنگ‌های گوناگون به خود جذب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha