جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پزوهش

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان از برگزاری کارگاه پژوهشگری نوین با موضوع «آموزش نرم افزارهای علوم اسلامی و منابع دیجیتال» در حوزه استان خبر داد.

 زهرا صالحی، در حاشیه برگزاری کارگاه پژوهشگری نوین با موضوع «آموزش نرم افزارهای علوم اسلامی و منابع دیجیتال»، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد، گفت: در این کارگاه اساتید زیر نظر استاد پژوهش آقای محمد نصاری از اساتید حوزه علمیه قم مبانی پژوهش نوین اسلامی را فرا می گیرند .

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان ادامه داد: این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی اساتید روش تحقیق با منابع و نرم افزارهای جامع التفاسیرو جامع الاحادیث  که از منابع پژوهش می باشد برگزار شد .

وی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق از ارکان مهم حوزه و موفقیت طلاب است، خاطر نشان کرد: خروجی حوزه باید منجر به پژوهش و تحقیق شود و در این راستا نیاز است با برگزاری کارگاه های آموزشی طلاب را به سمت تحقیق و پژوهش های کاربردی و متناسب با نیاز جامعه سوق دهیم .

 صالحی با تاکید بر این که پژوهش لازمه پاسخ به نیازهای بین المللی است و باید پژوهش در حوزه با هدف تربیت طلاب مهذب و پژوهشگر انجام شود، گفت: امید می رود با برگزاری کارگاههای آموزشی نوین در پژوهش شاهد توسعه و تعمیق فرهنگ پژوهش دیجیتال در بین طلاب باشیم . 

معاون پژوهش حوززه علمیه خواهران استان لرستان در پایان تصریح کرد: طلبگی به معنای پژوهشگری است و طلاب باید با انگیزه، مطالعه و تحقیق در مسیر پژوهش های مورد نیاز جامعه در ابعاد گوناگون دینی فرهنگی گام بردارند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha