جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی مشترک حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا _ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که هویت حوزه های علمیه در پیشتازی از ارزش های اسلامی است اظهار داشت: جدا کردن حوزه های علمیه از شعار های انقلاب به معنای تهی کردن حوزه های علمیه از درون است؛ حوزه های علمیه همواره انقلابی بوده اند و انقلابی خواهند ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی،‌ پیش از ظهر امروز در مراسم آيین افتتاح حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) که در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حاضران و همچنین تبریک ایام و اعیاد ذی‌الحجه گفت: برای بنده افتخار است که در آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران در این مکان شریف در خدمت طلاب باشم و بسیار خرسندم که برای دومین سال پیاپی مراسم افتتاح حوزه های علمیه خواهران در جامعه الزهرا(س)، بزرگترین مدرسه علمیه خواهران جهان اسلامی برگزار می شود.

وی با بیان این که حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا پیشرفت های بسیار زیادی داشته اند بیان کرد: آیت الله شرعی در کنار تمام آثاری که برای ما به جای گذاشته است، نقش بسیار زیادی در احیا و توسعه حوزه های علمیه خواهران داشتند و بیش از نیم قرن برای این مهم تلاش کردند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ضمن تبریک به طلاب و استادان به مناسبت افتتاح حوزه های علمیه خواهران گفت: همه طلاب و استادان به ویژه طلابی که امسال به حوزه های علمیه خواهران پیوسته اند باید بدانند که طلبه بودن افتخار سربازی امام زمان(عج) است و باید این نعمت الهی را قدر بدانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که همه اعمال ما باید برای رضایت الهی باشد اظهار داشت: علم آموزی، نشر علم، تبلیغ، تهذیب نفس و مجاهدت علمی و عملی و ... باید برای رضایت الهی و برای زنده نگه داشتن معارف ناب اهل بیت(علیهم السلام) باشد.

وی ادامه داد: صحیح است که به همت همه دست اندرکاران حوزه های علمیه خواهران، در سال های اخیر شاهد رشد کمی و کیفی مناسبی در حوزه‌های علمیه خواهران بوده ایم اما باید به این نکته توجه داشت که همچنان در ابتدای راه هستیم و تا رسیدن به مقصود باید تلاش بسیار زیادی صورت گیرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این که نهضت علمی طلاب و استادان موجب این شده است که حوزه های علمیه خواهران به جایگاه مناسبی برسند گفت: امروز تولید علم منحصر به حوزه های علمیه برادران و حوزه های علمیه بزرگ و ویژه نیست؛ در سال ها اخیر 9 جشنواره مشترک میان حوزه های علمیه خواهران و برادران برگزار شده است و در همه این جشنواره ها، تعداد شرکت کنندگان و حائزین رتبه خواهر در همه استان ها به جر استان قم از برادران بیشتر بوده است و امروزه در برخی از نقاط دور افتاده شاهد نتایجی هستیم که در حوزه های بزرگ این نتایج رقم نمی خورد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تاکید کرد: ما باید تحصیلات تکمیلی در سطح 3 و4 را در کشور توسعه دهیم و به یاری خداوند امسال شاهد گسترش سطح 3 و 4 در 10 نقطه دیگر در کشور خواهیم بود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که هویت حوزه های علمیه در پیشتازی از ارزش های اسلامی است اظهار داشت: جدا کردن حوزه های علمیه از شعار های انقلاب به معنای تهی کردن حوزه های علمیه از درون است؛ حوزه های علمیه همواره انقلابی بوده اند و انقلابی خواهند ماند.

وی با تاکید بر این که حوزه های علمیه نمی تواند نسبت به انقلاب که خود پدید آورنده آن است بی تفاوت باشد افزود: هدف حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی مشترک است و این هدف اقامه قسط و عدل در جهان می باشد لذا حوزه های علمیه و انقلاب نمی توانند در مقابل ظلم هایی که به مردم کشورهای مسلمان میانمار، یمن، عراق، فلسطین و ... می شود سکوت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه خواهران گفت: همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرموده اند:« پدیده ی خواهران طلبه خیلی پدیده ی عظیم و مبارکی است».

وی در ادامه به بیان ظرفیت های حوزه های علمیه خواهران پرداخت و اظهار داشت: 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد. بیش از 80 هزار نفر در این مدارس مشغول به تحصیل می باشند و بیش از 100 هزار دانش آموخته نیز حاصل این مدارس علمیه بوده است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: در حوزه های علمیه خواهران 1200 هسته پژوهشی فعال هستند که 400 هسته پژوهشی متشکل از استادان هستند و 800 هسته دیگر نیز با حضور چندین هزار خواهر طلبه تشکیل شده است.

وی ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان 55هزار نشست قرآنی در ماه مبارک رمضان توسط طلاب خواهر در کشور برگزار شده است و همچنین 32 هزار مبلغ سازماندهی شده است و این ظرفیت بسیار عظیمی است.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فرهنگی فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند خاطرنشان کرد: در هفته عفاف و حجاب قریب به 300 نشست توسط مدارس علمیه خواهران در کشور برگزار شد و همچنین قریب به 7هزار اعزام صورت گرفت و این درحالی است که در فصل تعطیلی مدارس هستیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه های علمیه خواهران در زمینه فضای مجازی از پیشتازترین مجموعه ها در کشور است. به عنوان مثال، شبکه مجازی کوثرنت که برای طلاب خواهر ایجاد شده، در اجلاس 2016 سازمان ملل در ژنو، در یکی از موضوعات 16 گانه عنوان برتر را کسب نمود. این شبکه بزرگترین شبکه علمی، پژوهشی و مذهبی بانوان در دنیا است.

وی در پایان افزود: این شبکه حدود 80 هزار عضو دارد که آمار اعضای فعال آن حدود 30 هزار نفر می باشد. با ایجاد این فضای سالم، طلاب آماده می شوند تا درفضای مجازی به تولید محتوی دینی بپردازند. علاوه بر کوثرنت، شبکه کوثربلاگ را نیز تاسیس نمودیم که حدود 10 هزار خواهر طلبه در آن به فعالیت در زمینه وبلاگ نویسی مشغول اند.

۳۱۳/۶

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha