جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه انقلابی

حوزه/ حجت الاسلام جهانبخشی با تاکید بر این که بصیرت‌ افزایی نیاز جدی امروز است، تصریح کرد: حوزه انقلابی جریان شناس است و در زمان حوادث و فتنه ها به خوبی جریان ها را تشخیص می دهد و در برابر آن ها موضع می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی جهانبخشی در نشست بصیرت افزایی در مدرسه علمیه کوثر خواهران قزوین، بر ضرورت بصیرت افزایی در جامعه تاککید کرد و گفت: بزرگترین چیزی که می‌تواند ما را سربلند کند، تقوا و بصیرت است و این تقوا و بصیرت کمک می‌کند تا تشخیص راه درست را از راه غلط و دوست را از دشمن تشخیص دهیم.

وی افزود: بصیرت یعنی شناخت زمان و مکان که این امر از نیازهای اساسی امروز است تا دشمن نتواند در جامعه اسلامی نفوذ کند.  داشتن بصیرت همان عملکرد جهادی بوده که با آگاهی و اجرای ماموریت و دفاع از اسلام و انقلاب که به مرور با بصیرت افزایی بتوانیم جنگ نرم دشمنان را خنثی نماییم.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: برای مبارزه با دشمنان و حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن لازم است روحیه استکبارستیزی خود را حفظ کرده و با دشمن‌شناسی و افزایش بصیرت و آگاهی خود از شر دشمنان در امان باشیم.

حجت الاسلام جهانبخشی تصریح کرد: شناخت دشمن از ضروریات اولیه هر مبارزه است و از طریق آن میتوان بقای خود و جامعه را تضمین کرد و در طول تاریخ جوامع، تمام شکست‌ها ناشی از بی‌توجهی به دشمن بوده است.

وی با اشاره به این مطلب که بصیرت‌ افزایی نیاز جدی امروز ماست، تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از رزمندگان با بصیرتی که داشتند و با توجه به این که حتی امام راحل را ندیده بودند، به جبهه رفتند و پیروزی های غرور آفرینی را رقم زدند.

حجت الاسلام جهانبخشی تصریح کرد: تقوای الهی، بصیرت و عمل صالح همواره مورد تاکید پیامبر اکرم (ص)  و ائمه معصومین (ع)  بوده است.

وی افزود: اساتید حوزه و طلاب نیز رسالتی خطیر در زمان غیبت دارند که این رسالت و وظایف مهم همواره مورد تاکید امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب بوده است.

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: حوزه انقلابی با بصیرت خود جریان شناس است و در زمان حوادث و فتنه ها به خوبی جریان ها را تشخیص می دهد و در برابر آن موضع می گیرد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha