چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسنی حلم

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری جشنواره «نماز و فضای مجازی» خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب می فرماید «به اعتقاد من امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم، رئیس ستاد اقامه نماز در استان همدان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری برنامه های فرهنگی غدیر خبر داد و گفت: امسال شاهد برگزاری برنامه پرباری در عید غدیر خم در استان همدان بودیم که می توان به اجرای برنامه های شاخص همچون جشنواره غدیر در گنج نامه، ویژه برنامه باغ ایرانی در امامزاده خضر همدان، و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام (ص) در واقعه غدیر خم درس توحید محوری، ولایت مداری، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و فساد را به مسلمین آموزش دادند، از این رو باید تمامی نهاد ها و مسوولان فرهنگی در صدد رواج فرهنگ غدیر در جامعه باشند.

 حجت الاسلام حسنی حلم افزود: در حال حاضر توجه به مبانی اسلامی و فرهنگی از مسایل مهم در کشور به شمار می رود از این رو باید تمامی نهاد های فرهنگی و متولیان امر فرهنگ دینی در کشور  در راستای اعتلای فرهنگ دینی فعالیت دو چندان فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرماید به اعتقاد من امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است، که با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به این مساله، از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در خواست دارم که ستاد اقامه نماز را در استان در راستای فعالیت های فرهنگی یاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت رواج مساله فرهنگی اسلامی در جامعه تصریح کرد: بهترین کاری که می تواند جامعه و مردم را از ناهنجاری ها و رفتار های بد واکسینه کند توجه به رواج فرهنگ دینی در کشور است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری جشنواره «نماز و فضای مجازی» در استان همدان خبر داد و گفت: استان همدان همانند اجلاس سراسری نماز در هرمزگان به صورت درون استانی اقدام به برگزاری جشنواره نماز و فضای مجازی کرده است.

وی در ادامه گفت: علاقه مندان می توانند در رشته هایی همچون فیلم کوتاه، عکاسی، تهیه کلیپ، ارائه آثار گرافیکی، تولیدات شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی در این جشنواره شرکت کنند و همچنین همزمان همان اثر را می توانند به جشواره سراسری نماز که در هرمزگان برگزار می شود، ارسال کنند.

حجت الاسلام حسنی حلم اظهار کرد: در حال حاضر در شهر همدان با همکاری موسسه تبلیغی سراج در شهر همدان به صورت مستمر در 23 مکان تفریحی در شهر نماز جماعت برگزار می شود.

وی در پایان از برگزاری نماز جماعت در ظهر روز عاشورا در همدان خبر داد و گفت: در راستای گسترش فرهنگ عاشورا به تمامی هیات مذهبی اعلام شده است که در صورت توان در نماز جماعت ظهر عاشورا در پیاده راه بوعلی شرکت کنند و همچنین در صورت نداشتن شرایط شرکت در برنامه عمومی شهر در ظهر عاشورا در تکیه ها و مساجد نماز ظهر عاشورا را اقامه کنند.

*جزئیات جشنواره

گفتنی است، جشنواره «نماز و فضای مجازی» در رشته های فیلم کوتاه، عکاسی، تهیه کلیپ، گرافیک، تولیدات شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی دبرگزار می شود و علاقمندان می توانند برایاطلاعات بیشتر و ثبت نام به نشانه اینترنتی http://hamedan.namaz.ir مراجعه کنند.

 آخرین مهلت ارسال آثار 30 آبان ماه 1396 است و زمان برگزاری جشنواره در آذر ماه 1396 می باشد که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار خواهد شد.

برپایه این گزارش، به سه نفر برگزیده در هر رشته به ترتیب لوح افتخار، تندیس جشنواره و هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha