شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اجلاسیه معاونین آموزش حوزه های علمیه استان ها

حوزه/ معاونین آموزش مدیریت های استانی حوزه های علمیه، خواستار اهتمام مدیران در برخی امور آموزشی شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام خزائی، معاون آموزشی حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان در اجلاسیه معاونین آموزش مدیریت های استانی که در  قم برگزارشد، خواستار سیستماتیک شدن  فعالیت های آموزشی و جذب اساتید در مدارس علمیه شهرستانها شد و گفت: اگر پنل شخصی برای اساتید طراحی شودمی تواند گره بسیاری از مشکلات را رفع کند.

حجت الاسلام خزائی از برگزاری آزمون مجدد در مدارس علمیه گلایه کرد و گفت: آزمون مجدد از موضوع و درسی نمی تواند برنامه مفید باشد و حتی در مواردی طلبه مجبور می شود  تمام وقت به فکرمطالعه برای نمره گرفتن از کتاب باشد.

شرح وظایف معاونین آموزش تدوین شود

حجت الاسلام قربانی، معاون آموزشی استان قزوین نیز گفت: باید شرح وظائفی برای معاونین طراحی کرد تا مدیران نگاه ویژه ای به معاونین مدارس علمیه داشته باشند.  معاونت آموزشی شهرستانها به دلیل فعالیت زیاد نیازمند به حمایت و پشتیبانی است و حتی ضروری است پشتیبانی در مورد انتقال طلاب صورت گیرد.

مصوبه تحصیل همزمان طلبه در دانشگاه و حوزه اجرایی شود

حجت الاسلام  صادق نژاد، معاون آموزشی استان فارس نیزبابیان اینکه معاونین آموزشی استانها به دلیل حجم فعالیت ها نیاز توجه بیشتری می باشند، گفت: اگر فعالیت ها تقسیم  شود، بهتر می توان به امور رسیدگی کرد و اجرایی شدن این مسئله موجب تنوع و نوعی آرامش خواهد شد.

وی خواستاراجرایی شدن بحث تحصیل همزمان طلاب دردانشگاه و حوزه شد و اظهار داشت: اجرایی نشدن این مسئله در عمل موانع زیادی را برای طلبه ها اجرا کرده و موجب سردرگمی شده است.

حجت الاسلام  صادق نژاد با بیان اینکه نباید با انتقالی طلبه سطح یک مجرد شهرستانها به قم موافقت شود، گفت: متأسفانه در بعضی موارد این مسئله در کمیسونها اجرایی می شود و با حضور بعضی طلاب موافقت می شود و همین مسئله باعث مشکلاتی برای معاونت آموزشی استانها شده است.   

ثبت نمرات پایه ششم به معاونت آموزش شهرستانها واگذار شود

حجت الاسلام رفیعی، معاون آموزشی استان بوشهری نیز خواستار جدی گرفتن و برگزاری بیشتر اجلاسیه معاونین آموزشی برای هم افزایی،  همکاری و رفع موانع شد و تاکید کرد: معاونین شهرستانها برای اثر گذاری نیاز به حمایت و پشتیبانی  جدی از موضوعات مختلف حتی درسطح علمی و ارتقاء علمی دارند.

حجت الاسلام قمی، معاون آموزشی استان البرز درسخنانی خواستار واگذاری ثبت نمرات پایه ششم به معاونت شهرستانها شده و گفت: لازم است دراین رابطه همکاری بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام  قمی به انتقال سفیران بلند مدت هم اشاره کرد و اظهار داشت: در انتقال سفیران بلند مدت نیازی به نظر خواهی از معاونت تبلیغ نیست، همین مسئله مانعی برای معاونت آموزش شده  و طلبه نمی تواند به درس خود ادامه دهد.

 صدور گواهی و ارزیابی سیستمی و یکپارچه شود

 حجت الاسلام محمدی، معاون آموزشی حوزه علمیه کاشان نیز با بیان اینکه زمان اجلاسیه برای بررسی مشکلات کوتاه است، خواستار توجه بیشتری به این مسئله برای ارائه و طرح مشکلات معاونت آموزش شهرستانها شد.

وی عنوان کرد: یکی دیگراز موضوعات قابل طرح توجه به سیستمی و یکپارچه شدن صدور گواهی، ارزیابی ودیگر موارد مانند به روز بودن سامانه پرونده طلاب به خصوص در برنامه جدید آموزشی است.

حجت الاسلام  محمدی عنوان کرد: ازدیگر مسائل مهم درباره آموزشی تحصیل معاونین وحمایت از روند جذب اساتید درمدارس علمیه استانها است.

 برنامه جدید آموزشی به مدارس علمیه ابلاغ نشده است

حجت الاسلام گلپایگانی، معاون آموزشی استان سمنان نیزبه بحث پالایش و جذب اساتید اشاره کرد و خواستار اجرا و سازکار مناسب در این مسئله شد.

وی عدم ابلاغ برنامه جدید آموزشی به مدارس علمیه، طولانی شدن مجوزهای ارتقاء، عدم اطلاع از مهمان شدن طلاب در مدارس علمیه شهرستانها و عدم پیش بینی و ابلاغ  درس خارج در فضای مجازی و مکالمه عربی عدم هماهنگی دراجرای بعضی مصوبه ها از جمله خواسته عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha