پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عکس

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یز، تعداد بانوان طلبه در حال تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان یزد را دو هزار و ۶۰۰ نفر بصورت حضوری اعلام کرد و گفت: با انتقال طلاب غیر حضوری کل کشور با مرکزیت قم، هزار بانوی طلبه هم بصورت غیر حضوری در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در آیین افتتاح مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران استان یزد که با حضور مدیرعامل جامعه خیّرین و جمعی از ائمه جمعه استان و خیّران برگزار شد اظهار کرد: ماه ذی الحجه و ایّام آتی آن یادآور وقایع بزرگ تاریخ اسلام در مورد عظمت اسلام و اهل بیت علیهم السلام با نزول آیات « مباهله» و « اکمال دین»  و اهمیت انفاق و کمک به نیازمندان با نزول آیات «هل اتی» و «ولایت» است و تشکیل مجمع خیرین یزد از برکت این ایام است.

وی ادامه داد: در حالی که در یک دهه قبل در سطح استان، بانوان تحصیل کرده بالاتر از سطح کارشناسی برای مدیریت مدارس علمیه خواهران نداشتیم، ولی در حال حاضر 17 مدرسه مقطع کارشناسی (سطح دو حوزه) در تمام شهرستان ها و سه مدرسهسطح سه در شهرستان های یزد، میبد و اردکان تأسیس شده است و دو مدرسه مقطع دکترا(سطح چهار حوزه) در شهرستان های میبد و یزد به همت کمک خیّران استان، ائمه جمعه و مؤسّسان مدارس فعالیت دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطرنشان کرد: سال گذشته در پذیرش سطح دو (مقطع کارشناسی) از نظر رشد جمعیت متقاضی  در کشور مقام اول به یزد اختصاص یافت و در سال جاری قریب به هزار و 600 نفر در تمام شهرستان های استان، در طول ایام ثبت نام مدارس علمیه خواهران متقاضی تحصیلات حوزوی از مقطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد و دکترا هستند که به دلیل تکمیل ظرفیت مدارس بر اساس امکانات موجود، قریب به 800 نفر برای سال تحصیلی جدید پذیرش خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: از مجموع متقاضیان ثبت نام امسال، قریب هزار و 300نفر متقاضی سطح کارشناسی، 292نفر متقاضی کارشناسی ارشد و 23 نفر متقاضی تحصیلات مقطع دکترا هستند و تعداد زیادی نیز به صورت غیر حضوری از استان زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور ثبت نام کرده اند.

*دو هزار و 600 بانوی در حال تحصیل در مدارس علمیه استان

وی، تعداد بانوان طلبه در حال تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان یزد را دو هزار و 600 نفر بصورت حضوری اعلام کرد و گفت: با انتقال طلاب غیر حضوری  کل کشور با مرکزیت قم، هزار بانوی طلبه هم به صورت غیر حضوری در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، از کمک خیّران استان  و مردم به عنوان یکی از عوامل مهم در توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه خواهران استان یزد نام برد و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک و نیم میلیارد تومان از سوی خیّران یزدی برای توسعه مدارس خواهران استان در بخش های مختلف اهدا شده است.

*رشد 130 درصدی بانوان طلبه یزدی در جشنواره علامه حلّی 96

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی از فهرست بندی تعداد 965 مقاله بانوان طلبه یزدی و راهیابی 28 بانوی طلبه به جشنواره های علمی در سال تحصیلی 95-96 خبر داد و افزود: در بخش پژوهش هم علاوه بر تشکیل هسته ها، انجمن ها و مراکز پژوهشی خواهران در مدارس، تنها در جشنواره علامه حلّی تعداد 865 اثر از بانوان طلبه و 170 اثر از برادران طلبه استان دریافت شده است که رشد 130 درصدی را نسبت به آثار پژوهشی بانوان شرکت کننده در این جشنواره را در سال تحصیلی قبل از آن نشان می دهد.

وی با ابراز گلایه از مظلوم واقع شدن اخبار خدمات بانوان حوزوی از نظر امکانات تحصیل در استان تا خدمات پس از فراغت از تحصیل در جامعه، بیان کرد: بر اساس آخرین آمارهای ما قریب به  هزا رو 284 بانوی فارغ التحصیل حوزوی در سطح استان یزد از دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حضور دارند که برخی از آنان در بخش های فرهنگی و اجتماعی از جمله کمیته امداد، صدا و سیما، اموزش و پرورش و ...فعالیت دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به فضای سالم تحصیل در محیط اسلامی و قرآنی مدارس علمیه خواهران با اساتید ، مدیران و کادر قریب به صد در صدی بانوان، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، مدارس علمیه خواهران را پدیده مبارکی در انقلاب اسلامی خواندند که از برکات آن می توان به مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد.

* قیام بانوان طلبه در برابر تهاجم فرهنگی

حجت الاسلام  والمسلمین کارگر شورکی به توطئه های دشمنان اسلام در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن اشاره و اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در طول 38 سال گذشته ما را رها نکرده اند و هر روز با توطئه جدیدی وارد می شوند و اکنون جنگ نرم چه بسا از کشف رضاخانی مخرّب تر است زیرا در کشف حجاب از زنان، همه اعضای خانواده و حتی زنان در برابر آن مبارزه می کردند و سال ها یک زن برای مصون ماندن از هجوم سربازان رضا خان  از خانه بیرون نمی آمد ولی اکنون کم کم این حجاب کمرنگ می شود و اعضای خانواده در بابر ان سست شده اند.

وی، یکی از اهداف تأسیس مدارس علمیه خواهران و تحصیل بانوان حوزوی را قیام در برابر تهاجم فرهنگی و توطئه دشمنان به ویژه در موضوع خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

برپایه این گزارش، اولین نشست مجمع خیّران مدارس علمیه خواهران استان یزد با حضور حجت الاسلام و المسلمین فاضلی، مدیر عامل جامعه خیّران حوزه های علمیه خواهران کشور، عبداللهی معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، ائمه جمعه بافق و مهریز و جمعی از خیّران، در سالن امام خمینی(ره) مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha