جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زندان جو بحرین

حوزه/ فعالان بحرین تاکید کردند که اطلاعات رسیده حاکی از کشته شدن تعدادی از زندانیان اعتصاب غذا دارد که روز چهارشنبه وارد پنجمین روز این اعتصاب شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، فعالان بحرین تاکید کردند که اطلاعات رسیده حاکی از کشته شدن تعدادی از زندانیان اعتصاب غذا دارد که روز چهارشنبه وارد پنجمین روز این اعتصاب شده اند.

اعتصاب غذای زندانیان در اعتراض به بد رفتاری، شکنجه جسمی و روحی و محرومیت از حقوق اساسی؛ از جمله آزادی در برپایی شعائر دینی و دریافت خدمات بهداشتی و درمانی انجام می گیرد.

احمد الصفار فعال حقوقی بحرینی گفت: اخبار رسیده اشاره دارد که تعدادی از اعتصاب کنندگان بعد از این که مقامات آل خلیفه مانع رسیدن آب آشامیدنی به آن ها شد، به دلیل ناتوانی شدید و افتادن فشار قند، جان باختند و تعدادی دیگر از بازداشت شده ها به جمع اعتصاب کنندگان پیوسته اند.

منابع داخلی تصریح کردند تعدادی از اعتصاب کنندگان در ساختمان 14 زندان "جو" جان باختند و بعد از اینکه به درمانگاه زندان منتقل شدند، از شکستن اعتصاب خود داری کردند.

الصفار اشاره کرد: یکی از مسئولان دادستانی که دیروز در زندان "جو" حضور یافته تصریح کرده که مقامات آل خلیفه برای بررسی موضوع اعتصاب و پاسخ به خواسته های قانونی زندانیان هیچ اقدام جدی انجام نداده اند.

وی افزود: از میان کسانی که در پی اعتصاب غذا جان باختند، "مهدی صهوان" مداح اهل بیت (ع) است که قند بدن او افت کرده و مقامات آل خلیفه بعد از بیان شرط شکستن اعتصاب و عدم پذیرش آن از سوی "سهوان" از انتقال او به درمانگاه خودداری کرده اند.

الصفار اطلاعاتی را نقل می کند که نشانگر تعرض و ضرب تعدادی از اعتصاب کنندگان و ممانعت آنان از تماس با خانواده هایشان و محرومیت از خروج به حیاط بیرونی، است.

اخبار رسیده اشاره دارند که مسئولان زندان با اعتصاب کنندگان بسیار بد رفتاری می کنند و مانع آشامیدن آب می شوند و همچنین عمداً آب را جلوی آنان روی زمین می ریزند تا به نوعی آنان را شکنجه دهند. آن ها به خاطر اعتصاب، هیچ توجهی به وضع اسف بار اعتصاب کنندگان ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha