پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 425983
۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
حجت الاسلام  حسین مرادی دولت آبادی

حوزه/ مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی(ص) العالمیه از حضور ۲۲۰ شاعر آیینی و مذهبی در جامعه المصطفی(ص) خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مرادی مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی(ص) عصرگاه امروز در دومین جشنواره خاطره نویسی و داستان اشراق در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: جامعه المصطفی(ص) با توجه به ظرفیتی که نسبت به تربیت عالمان وارسته دارد که از 132 کشورجهان بیش از 45 هزار فارغ التحصیل و از 120 کشور 40 هزار نفر در حال تحصیل دارد، جمیعتی حدود 300 هزار نفری(همراه خانواده ها) را تشکیل می دهد.

وی افزود: این جشنواره با توجه به اینکه محدودیت جدی در زمان برای حضور طلاب بودواسطه حضور طلاب در تعطیلات و حضور در کشورهای خود پیش آمد ولی همراه با حضور جالب توجه طلاب غیر ایرانی بود.

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی(ص) بیان کرد:  با این وجود 250 اثر از 27 ملیت به دبیرخانه رسید ؛برخی از آثار به زبان های مادری طلاب بود و به همین خاطر داوری های متناسب با آن زبان انجام شد .

حجت الاسلام مرادی بیان کرد: پس از داوری 50 اثر از مراحل اول و دوم داوری گذر کرد و برای داوری مجدد به داوران جشنواره ارسال شد و در نهایت 15 اثر برگزیده شد.

وی گفت: آثار طلاب غیر ایرانی ویژه این جشنوازه از کشورهای آفریقایی و آسیایی و اروپایی و کشورهای بود که اتفاقا همسایه آثار بسیار خوبی هم تولید و عرضه شد؛ در کنار آموزش و تربیت عالمان طراز اهل بیت، خوشبختانه طلاب اهل سنت برادر جامعه المصطفی(ص) نیز آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند.

وی افزود: در اربعین سال گذشته تعداد بسیاری از اهل سنت با چشمان اشک آلود در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شرکت کردند.

حجت الاسلام مرادی از فعالیت 220 شاعر از 52 ملیت در المصطفی خبر داد و گفت: این شعرا در حوزه شعر آیینی فعالیت دارند و قطعا این برنامه ها می تواند باعث رونق فرهنگ و هنر در میان طلاب غیر ایرانی که مبلغان اسلام ناب محمدی (ص)در جهان هستند گردد.

313/21

 

///

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha