جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​مسیحیت در آلمان رو به افول گذاشته است

حوزه/ درحالی که ۴۷ میلیون کاتولیک و پروتستان، نزدیک به ۶۰% جمعیت کشور را آلمان را تشکیل می‌دهند این آمار فریبنده بوده و مربوط به جمعیت کهنسال آلمان است که هر ساله ۵۰۰ هزار نفر آنان به دلیل مرگ و میر کاهش می‌یابند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wnd، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که 47 میلیون کاتولیک و پروتستان در آلمان وجود دارند که 60% جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، با این حال این آمار مربوط به جامعه کهنسال آلمان است و هر ساله 500 هزار نفر آن‌ها تنها به دلیل مرگ و میر کاهش می‌یابند. به گفته موسسه گیت استون در سرتاسر آلمان کلیساها اکنون بیشتر برای مراسم دعای روزهای یکشنبه صبح خالی می‌باشند و این مسئله برای کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها یکسان است.

بر اساس اطلاعاتی که از انجمن اسقف‌های آلمانی گرفته شده است، تنها در سال 2016، کلیسای کاتولیک آلمان 162،093 معتقد را از دست داده و 537 شعبه را تعطیل کرده است. یک چهارم از تمام جوامع کاتولیک آلمان که در سال 1996 وجود داشته نیز اکنون دیده نمی‌شود.

مرگ و میر مسیحیان از زاد و ولد آنان پیشی گرفته است

به طور مشابه، ، 340  هزار مسیحی پروتستان آلمانی در سال 2016 درگذشته و 190 هزار  نفر نیز صرفا کلیسا ترک کرده‌اند و در مقابل فقط 25 هزار مسیحی جدید به این کلیسا پیوسته‌اند. در سال‌های 2010 تا 2015 نیز در میان مسیحیان 1.4 میلیون مرگ و میر بیشتر از تولد بوده است. و در سرتاسر اروپا نیز در دوره زمانی مشابه بیش از 6 میلیون مرگ و میر بیشتر از تولد دیده می‌شود.

به گفته انتشارات «دای ولت» آلمان، مسیحیان در سال 2033 در این کشور به اقلیت تبدیل خواهند شد.

تعداد کشیشان آلمانی نیز کاهش یافته‌اند

طبق گفته‌ی وب سایت رسمی کلیسای کاتولیک آلمان، دو ائتلاف در سال جاری هیچ کشیش جدیدی دریافت نکرده اند. اسقف اعظم مونیخ در سال گذشته تنها یک نامزد جدید دریافت کرد. در آنجا که به 1.7 میلیون کاتولیک خدمت می‌کند، در حال حاضر فقط 37 مدرسه دینی مسیحی در حال فعالیت است.

اسلام در حال گسترش و شکوفایی

درحالی که مسیحیت در آلمان افول می‌کند، اسلام رو به شکوفایی و گسترش گذاشته است. والتر لاگور تاریخدان آلمانی نوشته که کشور آلمان در سال 1980 700 «مسجد کوچک و نمازخانه» داشت، درحالی که این عدد در سال 2009 به بیش از 2500 مرکز رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha