جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ حوزه‌های علمیه خواهران پیامی صادر نمود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، متن پیام  حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی 96-97 حوزه‌های علمیه به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمدٍ و آله الطاهرین سیما بقیة الله فی الارضین

 الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احداً الا الله و کفی بالله حسیبا

طلاب، فضلاء، اساتید، مؤسسین، مدیران، کادر و همة خدمتگزاران حوزه‌های علمیه خواهران«ایدهم الله تعالی»

سلام علیکم و رحمت الله

آغاز سال تحصیلی جدید را به شما و به ویژه همة عزیزانی که امسال به جمع خانواده بزرگ حوزه‌های علمیه پیوسته‌اند صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

شروع سال تحصیلی فرصتی مغتنم به منظور هم‌عهدی و هم‌پیمانی با مولایمان حضرت ولی عصر «ارواحنا لتراب مقدمه الفداء» است که همة افتخار سربازی او را داریم. اینجانب ضمن قدرشناسی زحمات و احساس مسئولیت عمیق شما لازم می‌دانم نکاتی را محضر شما بزرگواران تقدیم نمایم.

1- علم آموزی برای خدا و عمل به آن برای خدا و تعلیم و نشر آن برای خدا قائمة اصلی حوزه‌های علمیه است تهذیب نفس و مجاهدة علمی و عملی برای زنده نگه داشتن اجتهاد و باز نگه داشتن مدار اتصال مردم به سرچشمه وحی یعنی قرآن کریم سنت نبوی صلی الله علیه و آله و سلم  و تعالیم اهل‌بیت علیهم السلام وظیفه دائمی دانش آموختگان حوزه‌های علمیه است این قیام لله جز در سایه تلاش شبانه روزی و حرکت در مسیر تولید علم و نهضت علمی میسور نخواهد بود. بحمدالله به همت همه دست‌اندرکاران در سال‌های اخیر رشد کمی و کیفی متناسبی در حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌های مختلف پژوهش، آموزش، فرهنگی ـ تبلیغی صورت گرفته است اما به حق باید اذعان نمود این تنها طلیعه‌ای برای یک حرکت بزرگ است و هنوز تا رسیدن به مستوی علمی و عملی مطلوب راه درازی در پیش است.

-  تقویت علم آموزی و کیفیت آن در تمامی سطوح توسط اساتید خواهر

-  توسعه تحصیلات تکمیلی به ویژه در سطح 3 و 4

- توسعة پژوهش و سازمان‌دهی و تقویت پژوهشگران و پشتیبانی از آنها به ویژه فارغ التحصیلان

- سامان‌دهی، ارتقاء علمی و مهارتی مبلغین و حضور سازمان دهی شده آنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی ـ تبلیغی و توجه ویژه به فارغ‌التحصیلان

- توسعه بسترها و زیرساخت‌های لازم فن‌آوری اطلاعات

-  توسعه و تکمیل زیرساخت‌های مدارس علمیه خواهران و فراهم نمودن امکانات آموزشی و پژوهشی و پشتیبانی لازم از آن‌ها؛

از جمله ده‌ها و صدها اقدام لازمی است که در این مسیر درخشان و نورانی باید انجام داد و این مهم جز با اتکّال به ذات اقدس الهی و عنایت ویژه مولایمان حضرت ولی عصر «ارواحنا لتراب مقدمه الفداء» و تلاش همگان میسور نخواهد بود.

2- هویت حوزه‌های علمیه پیشتازی در دفاع از ارزش‌های اسلامی است علماء، به حق وارثان انبیاء هستند و انبیاء پرچمداران مبارزه با ظلم و سلطه و دفاع از محرومین و احیای ارزش­ها بودند، جداکردن حوزه‌های علمیه از مفهوم انقلاب و شعارهای آن به معنای تهی کردن آن از درون است حوزه‌های علمیه همواره انقلابی بوده و خواهند بود چگونه می‌توان ادعای مسلمانی نمود ونسبت به ظلم و ستم اربابان سلطه در جهان و محرومیت و مظلومیت انسان‌های بی گناه مسلمان و غیرمسلمان ساکت بود.

مگر می‌توان کشتار کودکان و زنان و مردان بی‌دفاع را در یمن، سوریه، عراق، لبنان، افغانسان، پاکستان، فلسطین اشغالی و ده‌ها و صدها نقطه جهان و اخیراً در میانمار را نظاره کرد و نخروشید و فریاد نزد

آیا می‌توان تهاجم فرهنگی سیاسی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، و تلاش برای محو ارزش‌ها و استحاله از درون جوامع اسلامی و مردم مسلمان را دید و برای مبارزه با آن اقدامی نکرد و آیا حوزه‌های علمیه می‌تواند نسبت به آینده و مقدّرات نظام اسلامی که خود پدید آورنده آن بوده است و در هدف غایی و اصلی یعنی اقامه قسط و احیاء ارزش‌ها با آن مشترک است بی‌تفاوت باشد، هرگز اسلام عزیز به ما چنین اجازه‌ای نداده است از این روست که حوزه‌های علمیه همواره انقلابی بوده و همواره انقلابی خواهد بود. إن­شاءالله

3-ظرفیت حوزه‌های علمیه ظرفیت بسیار عمیقی است در کلام بلند و نورانی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» یک پدیده عظیم و نورانی است بر همگان به ویژه مسئولین محترم نظام اسلامی لازم است که این ظرفیت عظیم را بشناسند و با باز نمودن مسیرهای اثرگذاری، فرصت خدمت و استفاده از این ذخیره عظیم را فراهم سازند در یک کلام شناختن، شناساندن و به‌کارگیری این ظرفیت بزرگ مسئولیت سنگینی را متوجه همگان می‌نماید.

4- پیشرفت روزافزون و توسعه جهانی در عرصه‌ فن‌آوری اطلاعات، ارتباطات و رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی علی رغم همة آفت‌ها و آسیب‌ها یک فرصت بسیار مغتنم را برای حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران فراهم نموده است. اگرچه هم‌اکنون به حق حوزه‌های علمیه خواهران جز پیشتازترین مجموعه‌های حوزوی و برون حوزوی در استفاده از این فن آوری ها و بهره­دهی توسط آن‌ها هستند.

در این راستا می‌توان به دو شبکه بسیار مهم کوثربلاگ و کوثرنت اشاره نمود که اولی با قریب به ده هزار خواهر وبلاگ نویس در تولید محتوای دین برای عموم فعال و دومی با قریب یکصد هزار عضو به عنوان بزرگترین شبکه اختصاصی علمی، پژوهشی، مدیریتی، فرهنگی ـ تبلیغی فعال و درخشان است اما این آغاز راه است حضور در عرصه رسانه و فضای مجازی با شعار هر طلبه یک وبلاگ هدف بسیار مهمی است که دستیابی به آن با همت بلند و تلاش مضاعف شما در آیندة بسیار نزدیک می‌تواند چرخه نهضت تولید علم و پاسخگویی به شبهات و انتشار آن را به اقصی نقاط عالم را تکمیل نماید و ما را در دفاع از آرمان‌های اسلامی و انقلاب بیش از پیش مجهّز و موفق سازد. ان­شاءالله

در خاتمه لازم می‌دانم یاد مؤسس و بانی بزرگ حوزه‌های علمیه خواهران در قرن اخیر به ویژه پس از انقلاب اسلامی یعنی حضرت آیت الله شرعی «قدس سره» که به حق باید گفت قدر آن بزرگ انسان شایسته و مجاهد و خدوم مجهول ماند، را گرامی می‌دارم.

از خداوند منان برای کلیه کسانی که در مسیر افتتاح و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران تلاش کرده و این شجره طیّبه را غرس نموده و آن را پاس داشته‌اند به ویژه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و سایر مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم»، صحت، عزت و توفیق روزافزون مسألت نمایم.

والحمد لله رب العالمین

 محمود رضا جمشیدی

مدیر حوزه های علمیه خواهران

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha