پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دومین «جشنواره سالانه مسلمانان نیوانگلند» در آمریکا برگزار می‌شود.

حوزه/ مسلمانان منطقه نیوانگلند در آمریکا، برای دومین سال پیاپی جشنواره اسلامی برگزار می‌کنند و هدفشان را را ترویج فرهنگ و سنت‌های ‌اسلامی و آموزش و آشناسازی مردم با اسلام عنوان کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  masslive، دومین «جشنواره سالانه مسلمانان نیوانگلند» در آمریکا، یکشنبه هفته آینده 17 سپتامبر 2017 در شهر مالدن در ایالت ماساچوست برگزار می‌شود. برگزارکنندگان این گردهمایی، هدف‌شان را ترویج فرهنگ و سنت‌های ‌اسلامی و آموزش و آشناسازی مردم با اسلام عنوان کرده‌اند.

گفته می‌شود این جشنواره اسلامی سال گذشته نزدیک به 3 هزار شرکت کننده از مردم مناطق مختلف این ناحیه را دورهم جمع کرد که بسیاری از آن‌ها را بازدیدکنندگان غیرمسلمان تشکیل می‌دانند که برای شناخت اسلام کنجکاو بودند.

ملیکا مک‌دونالد، یکی از برگزارکنندگان این جشنواره اسلامی که مدت‌های طولانی در بنیاد دایره اسلامی امداد آمریکای شمالی فعال بوده می‌گوید: ما از موفقیت جشنواره سال گذشته بسیار خرسند هستیم و بی‌صبرانه منتظریم امسال نیز این جشنواره را برگزار کنیم. در شرایط کنونی که سوءبرداشت‌ها درباره مسلمانان آمریکایی افزایش یافته بیش از هر زمان دیگری مهم است که ما جلوه واقعی اسلام و مسلمانان را به همسایگان‌مان نشان دهیم.

وی افزود: این جشنواره فرصتی برای جمع شدن مردم در کنار یکدیگر و بزرگداشت تفاوت‌های میان‌شان در یک فضای آرام است. ما در واقع سعی داریم به شیوه اسلامی تفریح و سرگرمی فراهم کنیم. و مردم در این فرصت می‌توانند هنر و فرهنگ دنیای اسلامی را تجربه کرده و بسیاری از کلیشه‌هایی که این روزها در ذهن افراد درباره اسلام شکل گرفته را برطرف سازند.

ملیکا در ادامه گفت: چه راهی بهتر از غذا و سرگرمی برای محکم سازی روابط میان مردم وجود دارد. ما با استقبال از افراد کنجکاو دعوت می‌کنیم که به اینجا آمده، از سرگرمی‌ها لذت ببرند و با ما درباره اسلام گفتگو کنند.

این رویداد که شرکت در آن برای عموم آزاد خواهد بود شامل یک شهربازی کوچک برای کودکان، باجه «ارائه روسری و اطلاعات درباره حجاب»، و حناگذاری سنتی نیز خواهد بود. به علاوه یک بازار بین المللی از غذاهای سنتی اسلامی نیز برپا خواهد شد.

به گفته مرکز تحقیقات پیو، مسلمانان 1% از بزرگسالان در ماساچوست را در کنار  58% مسیحیان و 3% یهودیان تشکیل می‌دهند درحالی که 34% مسیحیان این ایالت کاتولیک‌ها هستند.

براساس پروژه کثرت گرایی دانشگاه هاروارد، اسلام در منطقه بزرگ بوستون یک جامعه متنوع متشکل از 50 هزار نفر را تشکیل می‌دهد که نزدیک به 50 مسجد، مدارس و سازمان‌های اجتماعی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha